Blog

Na czym polega performance marketing?
20.08.2015

Performance marketing - marketing efektywnościowy, czyli kolejna forma marketingu, którą reklamodawcy powinni najchętniej wybierać, choć jednak często się z tym nie spotykamy. W przypadku takiej formy, nacisk kładziony jest na efekt wykonanej pracy i realizację projektu.

 

Do performance marketingu zaliczyć można wszystkie działania związane z reklamą w sieci, które zaciekawiły potencjalnego klienta czy skłoniły użytkownika do pewnej czynności. Rezultatem takiej reklamy może być chociażby rejestracja Użytkownika na danym portalu, dopisanie się do bazy mailingowej, zakup danego produktu na stronie internetowej czy wypełnienie określonego formularza.

 

Jednak tym czym szczególnie cechuje się taki marketing, to fakt, że klient płaci dopiero kiedy reklama osiągnie pożądane korzyści. Są to między innymi modele takie jak: CPL (Cost Per Lead), CPA (Cost Per Action), CPC (Cost Per Click), CPO (Cost Per Order) czy CPS (Cost Per Sale). Brak popularności performance marketingu w Polsce może wynikać  przede wszystkim z nieznajomości takiej reklamy, ich narzędzi czy charakteru działania.

 

Genialnym przykładem reklamy efektywnościowej są portale społecznościowe gdzie reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę, są to tzw. posty sponsorowane. Przykładem może być również reklama w urządzeniach mobilnych, gdzie efektem będzie pobranie aplikacji. Natomiast kampanie mailingowe rozliczane są za efekty, nie według kosztu za 1000 wysłanych maili, mimo wszystko taka forma również kwalifikuje się do performance marketingu. Reklamodawcy płacą za efekt także w programach partnerskich takich jak marketing afiliacyjny.  Wszelkie kampanie Google Adwords oraz remarketnig to kampanie zaliczane do modelu CPC (Cost Per Click).

 

Reklama performance marketingu szczególnie rozwinęła się w krajach Zachodnich, dane z 2013 roku mówią, że w USA aż 67% opłat na reklamy to właśnie performance marketing, jednak w Polsce taka forma marketingu nie cieszy się jeszcze tak sporym zainteresowaniem. 

Kontakt
tel: +48 783 477 243 (Poznań)
tel: +48 514 241 848 (Wrocław)
mail: poczta@itcomputerpartner.pl
poznan@itcomputerpartner.pl
wroclaw@itcomputerpartner.pl
Copyright by itcomputerpartner
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. Polityka prywatności