Blog

Pokolenie Y – pokolenie wchodzące na rynek – jak do nich trafić?
23.08.2016

Aktualnie przed marketingowcami pojawił się nie lada problem – chodzi o pokolenie młodych osób urodzonych w latach 1980-2000. Pokolenie to nosi miano pokolenia Y – millenialsów, osób, które obecnie napędzają konsumpcję produktów i usług i będą to robić w ciągu najbliższej przyszłości. Warto zauważyć, iż jeśli dziś pokolenie Y wybierze markę dla siebie może być wierna jej przez całe dalsze życia. Wobec tego tak ważne jest, aby dostosowywać kampanie marketingowe właśnie dla tych osób - aby zdobyć ich zainteresowanie, preferencje. Jest to bardzo dobra wiadomość dla marketingowców, którzy odpowiednio zmieniając koncepcję marketingową mogą znacząco zwiększyć budżety swoich firm.

 

Bardzo istotnym jest fakt, iż osoby te posiadają znaczne środki pieniężne, ponieważ zmieniający się tok i trend w życiu pozwala im odłożyć w czasie hipoteki oraz posiadanie dzieci. Dodatkowo osób będących właśnie w tym przedziale wiekowym jest bardzo dużo, stanowią oni spory procent populacji. Zatem nie pozostaje nic innego jak dostosowywać się na bieżąco do ich zachowań i potrzeb konsumpcyjnych.

 

Jakie propozycje dla Was mamy?

 

Bądźcie obecni w social media!

Kanały social media są bardzo preferowane przez wszystkie osoby pokolenia Y – bez nich można powiedzieć, iż nie widzą swojego życia. Zaryzykujemy stwierdzenie, iż każda osoba z pokolenia Y spędza codziennie chociaż chwilę swojego czasu na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Google +. Zatem tam gdzie pokolenie Y, tam musisz być i Ty ze swoją firmą!

Zwrócie uwagę na User Generated Content!

Ta forma przekazywania treści jest najbardziej atrakcyjna dla pokolenia Y oraz zarówno bardziej wiarygodna. Czym właściwie jest User Generated Content? To nic innego jak treści, grafiki, video publikowane bezpośrednio przez odbiorców, Użytkowników Internetu, a nie przez specjalnie do tego przygotowanych pisarzy, malarzy.  Więcej na ten temat pojawi się w kolejnych artykułach na naszym blogu.

Postawcie na doświadczenia i emocje!

Według przeprowadzonych badań  w Wielkiej Brytanii osoby pochodzące z pokolenia Y znacznie bardziej wolą wydawać swoje pieniądze na doświadczenia niż towary. Objaśniając - preferują przeznaczać pieniądze na produkty, zgodne z ich przekonaniami, ale prezentowane w sposób atrakcyjny poprzez doświadczenie. Zatem, warto inwestować w eventy, imprezy, spotkanie promujące usługi i produkty Twojej firmy.  

Zgodność z przekonaniami!

Pokolenie Y wybiera te produkty i usługi, które są zgodne z ich przekonaniami. Dlatego warto postawić na odpowiednią etykę i wartości w prowadzonym biznesie.

Postawcie na lojalność!

Ten punkt jest jednym z najważniejszych! Zdobycie lojalności osób z pokolenia Y jest bardzo ważnym celem w przedsiębiorstwie. Co wpływa na lojalność millenialsów? Odpowiednia i sympatyczna obsługa klienta, nowoczesne rozwiązania wykorzystywane w firmie, filmy instruktażowe, pomoc. Oczywiście z biegiem lat nie mija lojalność wobec oferowanych gratisów, zniżek, stawiania na ochronę środowiska.

 

Pokolenie Y jest pokoleniem wymagającym, w związku z tym podejście marketingowe przedsiębiorstw musi się znacznie zmienić. Nie da się jednak ukryć, iż zmiany te musza być już wdrażane, ponieważ liczba osób z pokolenia Y może znacznie wpłynąć na zyski Twojej firmy.

 

Zatem do dzieła! Wdrażaj powyższe elementy w prosperowaniu Twojej firmy! Jeśli potrzebujesz pomocy z naszej strony, z przyjemnością jej udzielimy! Skontaktuj się z naszą Agencją Interaktywną IT COMPUTER PARTNER :)

Kontakt
tel: +48 783 477 243 (Poznań)
tel: +48 514 241 848 (Wrocław)
mail: poczta@itcomputerpartner.pl
poznan@itcomputerpartner.pl
wroclaw@itcomputerpartner.pl
Copyright by itcomputerpartner
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. Polityka prywatności