Blog

Poprawianie współczynnika odrzuceń na własnej stronie.
14.01.2016

Współczynnik odrzuceń dla Google definiuje się jako współczynnik wejść na interesującą użytkownika stronę (przeważnie stronę główną) oraz opuszczenie strony bez odwiedzania innych podstron do współczynnika wejść na stronę i pozostanie na niej w celu odwiedzenia innych podstron wybranego serwisu w wyniku zaciekawienia innymi informacjami. Mówiąc po ludzku, chodzi o to by użytkownik, który odwiedza naszą witrynę pozostał na niej lub przechodził do innych podstron, a nie wracał do poprzednich.

 

Poprawianie współczynnika odrzuceń wiąże się z długotrwałym testowaniem oraz porównywaniem wyników powoli wprowadzanych zmian. Zmian, jakimi są przede wszystkim: zmiana nagłówka ( tak by dokładnie odwzorowywał dany produkt, artykuł czy usługi), zmiana grafiki( tak by była odpowiednia dla strony, szybko się ładowała i nie przeszkadzała w szukaniu informacji na stronie), poprawienie składni strony ( tak by informacje znajdujące się na stronie były bardzo czytelne, zwięzłe oraz interesujące dla użytkownika). Przede wszystkim należy zoptymalizować witrynę dla użytkownika, tak by strona była przez niego mile postrzegana. Po każdej wprowadzonej zmianie należy dać użytkownikom czas, by pozostawili po sobie informacje dotyczące współczynnika odrzuceń. Wówczas, porównując otrzymane wyniki, będziemy mieli pewność co jest dla użytkownika dobre, oraz co zatrzymało go na stronie.

 

Ważne jest również, mając własną witrynę, by korzystać z narzędzi oferowanych prze wyszukiwarkę Google. Umożliwiają one bowiem sprawdzenie mnóstwa przydatnych parametrów na naszej stronie. Jednym z parametrów jest na przykład czas spędzony przez odwiedzającego na naszej stronie. Znając ten parametr, możemy być pewni czy strona jest interesująca, czy też nie. Innym parametrem jest też to, kto najczęściej odwiedza naszą stronę, czy są to boty, czy też prawdziwi użytkownicy, czy użytkownicy z Polski, czy też z innych krajów.

 

Warto pamiętać, że Google udostępnia wiele ciekawych narzędzi do badania witryn internetowych, a jeśli chcemy by nasza stroną internetowa bądź sklep czy serwis osiągnęła sukces w sieci, warto dogłębnie sprawdzać wszystkie informacje, które doskonale obrazują nam narzędzia Google.

Kontakt
tel: +48 783 477 243 (Poznań)
tel: +48 514 241 848 (Wrocław)
mail: poczta@itcomputerpartner.pl
poznan@itcomputerpartner.pl
wroclaw@itcomputerpartner.pl
Copyright by itcomputerpartner
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. Polityka prywatności