Blog

Trendy marketingowe - co warto wykorzystać dodatkowo?
27.10.2017

Marketing internetowy od dłuższego czasu obraca się w świecie według przewidywalnego, niezmieniającego się schematu. Duża liczba osób wybiera te same techniki, a więc obsługiwanie profilu na Facebooku, wynajęcie firmy, która trudni się pozycjonowaniem oraz obsługą Google Adwords. Bez znaczenie jest to, czy ma być to strona dentysty, czy grafika komputerowego. Ta forma reklamy bez wątpienia daje efekty, jednak można liczyć na większe rezultaty.

Wiele firm omija małe rzeczy, gdyż traktują je jako niewarte uwagi. Jednak to w nich tkwi potencjał. Dzięki nim możliwa jest integracja z fanami czy klientami w rzeczywistym czasie. Aby marketing internetowy osiągnął więc sukces, powinno się stosować standardowe metody uzupełnione niestandardowymi procesami.

Pierwszą z nich są transmisje na żywo dla firmowych profili, których prowadzenie umożliwia Facebook. To narzędzie zachęca do aktywności fanów o wiele bardziej niż posty czy filmy. Dzieje się tak dlatego, że ludzie przesiadują godzinami na tym portalu społecznościowym i w momencie bezmyślnego scrollowania tablicy chętnie zatrzymają się na jakimś materiale na żywo i z ciekawości go obejrzą. Daje to użytkownikowi poczucie bycia uczestnikiem danego zdarzenia, które w danym miejscu i czasie się rozgrywa. Konferencje filmowe, targi branżowe, czy inne interesujące wydarzenia są więc dobrą okazją, aby skorzystać z transmisji live.

Druga metoda to Stories na platformie Instagram. Jest to opcja, z której skorzystać można tylko na Instagramie. Dzięki niej możliwe jest dodanie krótkiego filmu czy zdjęcia, które widoczne będzie dla każdej osoby obserwującej nasz profil. Materiały te znikają z naszego profilu po upływie 24h. Są więc dobra opcją do relacjonowania różnych wydarzeń, bez ryzyka zaśmiecenia tablicy.

Trzecia opcja to Video na YouTube. Niewiele kanałów marek na YouTube wykazuje się dużą aktywnością na tym serwisie w odróżnieniu od Polaków, którzy tego medium używają każdego dnia. Jeden film promocyjny w tym miejscu to zbyt mało, aby publiczność zapamiętała o danym kanale. Najlepszym rozwiązaniem jest umieszczanie nowego materiału przynajmniej raz w każdym miesiącu. Ostatnimi czasy ciekawym formatem stał się vlog generujący wielkie zasięgi. Jest to relacja filmowa z całego dnia widoczna z punktu konkretnej osoby.

Są to tylko przykłady niestandardowych metod, które umożliwią działanie nieszablonowe i pomogą Ci wyróżnić się na konkurencyjnym tle. Duża część firm wykorzystuje tylko część potencjału mediów społecznościowych, chociaż dają one wielkie możliwości. Wcale nie jest konieczne aktualizowanie profilów przez cały dzień. Wystarczy dywersyfikować rodzaje aktywności i pamiętać o swoich kanałach. Nie zapominaj o fakcie, że jeśli Ty zmniejszysz swoją aktywność w sieci, tak samo postąpią Twoi klienci. 

 

Kontakt
tel: +48 783 477 243 (Poznań)
tel: +48 514 241 848 (Wrocław)
mail: poczta@itcomputerpartner.pl
poznan@itcomputerpartner.pl
wroclaw@itcomputerpartner.pl
Copyright by itcomputerpartner
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. Polityka prywatności