Blog

User Generated Content – co to takiego?
02.09.2016

User Generated Content to nic innego jak treść generowana przez samych Użytkowników Internetu, zatem są to treści, wpisy, zdjęcia, filmy. Produkcja treści przez Internautów każdego dnia jest ogromna, zwykle odbywa się na wielu, różnych portalach społecznościowych oraz serwisach internetowych poszczególnych marek.

 

Jakie korzyści wynikają z tych działań?

Przede wszystkim uzyskiwanie wyższych pozycji przez opisywane serwisy internetowe, dodatkowo jest to większe zaufanie Użytkowników i wiarygodność firmy, co oczywiście pozwala na szybki i wzorowe wykreowanie marki.

 

Jakie działania wpływają na promowanie marki?

Jest to utożsamianie się Internautów z daną marką poprzez umieszczanie zdjęć produktów, wpisów dodając popularne dziś hashtagi #, komentarzy, ocen, oznaczeń, opisów usług, produktów, poleceń, rekomendacji. Działania te skutkują tworzeniem nowych, różnorodnych treści na temat danej marki. Zatem warto zachęcać posiadanych fanów, klientów do tworzenia takich działań. Posiadasz zaangażowanych Użytkowników – wykorzystaj ich! :)

 

Jakie korzyści  posiadasz wówczas Ty?

  1. Więcej treści – których tak naprawdę samodzielnie nie jesteś w stanie stworzyć. Dodatkowo za wszystkie powstałe dzięki Internautom treści polecające i promujące Twoją firmę nie musisz płacić.
  2. Więcej czasu – Internauci promują Twoją firmę samodzielnie, bez Twojego udziału – musisz tylko dać im odpowiedni impuls – a potem tylko oszczędzasz swój czas, który musiałeś wcześniej poświęcań na tworzenie artykułów, wpisów, postów.
  3. Więcej pomysłów – z pewnością miałeś niejednokrotnie dzień, w którym po prostu nie miałeś żadnego pomysłu na napisanie artykułu, wpisu, treści, zrobienie zdjęcia czy filmu – posiadając grono aktywnych Użytkowników nie musisz się martwić – oni zrobią to za Ciebie! Dodatkowo będziesz dokładnie wiedział jakie treści i grafiki najbardziej interesują Twoich sympatyków.
  4. Większa społeczność i większe zaufanie – nie jest żadną nowością fakt, iż Użytkownicy Internetu bardzo często korzystają i opierają się na opiniach innych Internautów. Zatem jeżeli posiadasz pozytywne opinie i rekomendacje z pewnością przyniosą Ci one kolejnych klientów. Duża wiarygodność buduje zaufanie. Ważnym jednak jest, aby aktywnie uczestniczyć w tego typu działaniach, odpowiadając na wszystkie opinie, pochwały. Oczywiście bardzo dobrym pomysłem jest nagradzanie Użytkowników za wykonane przez nich działania wspierające Twoją markę.
  5. Większy ruch w Twoim serwisie internetowym – w tym temacie wszystko jest oczywiste! Większy ruch na stronie – większa sprzedaż produktów i usług.

 

Niestety w temacie User Generated Content nie wszystko kształtuje się tak pięknie… Obok samych pozytywów istnieją również niepochlebne opinie, wpływające na odpływ fanów, klientów, zaangażowanych Internautów. Dlatego warto śledzić w miarę możliwości treści oraz grafiki odnoszące się do Twojej firmy. Jeśli zdarzy się niepochlebna opinia warto w szybkim czasie zareagować na nią udzielając wytłumaczenia, odpowiedzi, tak aby rozwiać wszelkie wątpliwości dla Użytkowników trafiających na nią w Internecie.

 

Kto wykorzystuje z dużą korzyścią User Generated Content?

- Coca-Cola, Pepsi, Nutella –użytkownicy publikują ogromną ilość treści i zdjęć tych marek

- Somersby – firma zachęca do publikowania zdjęć z produktem Somersby

- Wikipedia – zawiera opracowania tematów tworzone przez Uzytkowników Internetu

- Facebook – ogrom informacji zamieszczanych przez Internautów każdego dnia

- GoPro – zamieszczanie filmów Użytkowników kamery GoPro.

Kontakt
tel: +48 783 477 243 (Poznań)
tel: +48 514 241 848 (Wrocław)
mail: poczta@itcomputerpartner.pl
poznan@itcomputerpartner.pl
wroclaw@itcomputerpartner.pl
Copyright by itcomputerpartner
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka (ang. cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies, umieszcza je w pamięci Twojego urządzenia. Polityka prywatności