Dominacja wartościowych treści w Internecie
Content Marketing w dalszym ciągu jest czymś bardzo modnym i raczej nie powinno to ulec zmianie. Obecnie nie jest to już wyłącznie koncepcja, ale pewnego typu filozofia przyszłości w utrzymywaniu kontaktu firmy z klientami. Jeżeli firma chce pozostać w stałym kontakcie z odbiorcami, powinna inwestować w content marketing. Trzeba jednak wszystko dokładnie przemyśleć i nie działać pod wpływem nacisku uwarunkowanego wyłącznie modą.
Audyt treści
Zanim rozpoczniemy proces kreowania nowych treści, najpierw przejrzyjmy udostępnione do tej pory materiały, a przede wszystkim przeanalizujmy rezultaty płynące z naszych publikacji. Najlepiej dodatkowo dokładnie określić, jakie materiały szczególnie interesowały użytkowników, a jakie miały największy wpływ na możliwość zrealizowania określonych celów.
Recykling treści
Aktualność w dużej mierze decyduje o widoczności treści w wyszukiwarce. Google w ramach odpowiedzi na wszystkie zadane pytania dąży do tego, by pokazywać wyniki, które przedstawiają najnowsze informacje w konkretnej sferze. Wyszukiwarka bardzo dobrze daje sobie z tym radę, w związku z tym dobrze jest regularnie aktualizować i uaktualniać udostępniane wcześniej materiały. Częstość takiego działania trzeba dopasować do zakresu tematycznego.
Identyfikowanie luk tematycznych
Jeżeli chcemy, aby nasza firmowa strona była dobrze zauważalna w wyszukiwarce po wpisaniu pytań, które bardzo silnie wiążą się z naszym profilem działalności, musimy zagwarantować użytkownikom materiały, które obejmują duży zakres tematyczny. Najlepiej na początku kolejnego roku zbadać, czy na wszystkie ważne kwestie odbiorcy znajdą odpowiedź na naszej witrynie. Jeżeli w jakimś punkcie nie opublikujemy jakiegoś wartościowego tekstu, to być może utracimy jakąś część odbiorców. Każda firma powinna kreować materiały wiążące się z wszystkimi kwestiami swojej działalności i udostępniać je na wielu platformach – wtedy ma szansę na ogromny sukces w świecie content marketingu.
Nowe formaty
Aktualnie zadowalającą widoczność w wyszukiwarce jest w stanie nam zagwarantować wyłącznie rozmaitość formatów kreowanych treści. Nie ograniczajmy się do pojedynczej formy przedstawiania materiałów. Nie zapominajmy, że Google coraz przychylniej spogląda na strony wypełnione zdjęciami, czy materiałami video. Z przeprowadzanych badań wynika, że w przyszłości materiały video staną się dominujące w Internecie. To właśnie ich użytkownicy będą najczęściej szukać. W tej kwestii wyróżniona jest pewna dywersyfikacja. Format materiału musi odpowiadać charakterowi informacji, ale również preferencjom użytkowników. Nie bójmy się w bieżącym roku eksperymentować z formatami i sprawdzić, jakie są najbardziej interesujące dla odbiorców i jakie wspierają realizację określonych celów w marketingu.
Spójność oraz konsekwentność
Są to ważne segmenty, które mają wpływ na sukces działań w sferze content marketingu. Musimy więc w bieżącym roku mieć je na uwadze. Każda firma powinna wiedzieć, że wszelkie materiały muszą być koherentne względem siebie, ale też względem ogólnej koncepcji marketingowej w firmie. Poza tym całe działanie tworzenia materiałów musi współgrać z zapowiedziami w tej sferze. Dodatkowo bardzo duże znaczenie w content marketingu będzie miała konsekwencja, z jaką firma podejdzie do marketingu treści. Kreowanie materiałów musi być dobrze przemyślnym działaniem bazującym na rzetelnie przygotowanym planie. Konsekwentność zyska uznanie ze strony wyszukiwarki, ale też użytkowników, którzy lubią otrzymywać na bieżąco nowe i interesujące treści.
Wartościowe materiały w dużej mierze będą oddziaływać na widoczność marki w wyszukiwarce, a także bardziej rozpowszechnią ją w gronie odbiorców. Nie zapominajmy jednak, że sukces odniesiemy dopiero wtedy, gdy nasza koncepcja będzie dopasowana do indywidualnego charakteru działalności.