To my musimy dostosować się do odbiorców, nie na odwrót
Prowadzenie biznesu w sieci to obecnie całkowita normalność. Każdy przedsiębiorca chce przedstawić tam swoją działalność w jak najlepszym świetle, nikogo to nie dziwi. Biznes w sieci musi działać pełną parą, nie wystarczy jedynie go tam utworzyć i na tym się zatrzymać. Oprócz samego istnienia trzeba również czynnie dbać i aktualizować jego wizytówki. Przeważające grono internautów szuka konkretnych produktów, czy też usług wykorzystując do tego Google, które od jakiegoś czasu przedstawia tym osobom wyniki w formie mapy ze zbiorem bardzo dobrze prowadzonych wizytówek Google Moja Firma. O tym, którą witrynę wyświetlą, decydują w szybkim tempie. Oczywiście stawiają na tą, która zostaje najlepiej przedstawiona i ma wysoką ocenę.
Jakie plusy płyną z wykorzystania wizytówki Google Moja Firma?
Rozwiązanie to pozwala nam efektywnie przekazywać informacje odnośnie usług prowadzonej działalności. Google nagradza każdą bardzo dobrze prowadzoną wizytówkę, podnosząc jej pozycję wysoko w rankingu wyszukiwania. Przez to rośnie grono osób, które odwiedzają taką firmę.
Wszystkie plusy płynące z wykorzystania tego rozwiązania:
– łatwiejsze dotarcie do odbiorców
– duża widzialność na rynku lokalnym
– redukcja kosztów pozycjonowania witryny
– łatwiejszy kontakt
– wzrost ruchu organicznego.
Wyjaśnimy Państwu działanie tego rozwiązania na konkretnym przykładzie.
Załóżmy, że ktoś poszukuje najlepszej kosmetyczki w Poznaniu. Wpisuje zatem hasło „kosmetyczka Poznań”, które wpisywane jest średnio kilkaset razy w miesiącu także przez inne osoby. Prawdopodobnie nie mają one żadnej poleconej kosmetyczki, szukają wiec jej w sieci. Po wprowadzeniu hasła wyświetla się im sporo wyników – w tym również wizytówki wybranych salonów. Te pojawiają się na samej górze i najbardziej przykuwają uwagę. Z badań wynika, że internauci chętniej klikają w wizytówki, niż w pozostałe linki. Jest to spowodowane tym, że obok wizytówki zamieszczone są opinie, komentarze, numery telefonów, strony www, a także bezpośredni dojazd. Wszystko to sprawia, że taki salon prezentuje się lepiej i bardziej przekonuje do siebie innych.
Ważne jest więc prowadzenie wizytówki firmowej w taki sposób, dzięki któremu ukaże się ona wysoko w rankingu. Pozwoli nam to dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców.
O wizytówkę firmową trzeba dbać praktycznie tak samo jak o własną witrynę www. Celem Google jest stworzenie własnej społeczności. Nagradza on każdą wizytówkę, która jest dobrze prowadzona, zamieszczając ją wysoko w rankingu Google.
Co oddziałuje na pozycjonowanie wizytówki?
– właściwy opis działalności
– fotografie i ich dodawanie
– aktualizacja godzin otwarcia
– dodawanie wpisów
– recenzje otrzymywane od odbiorców, którzy mają status lokalnych przewodników
– odpowiadanie na komentarze
– stałe monitorowanie algorytmu Google oraz dostosowywanie do niego wizytówki.
Ponadto wszystkie działania należy przeprowadzać solidnie przez dłuższy czas, gdyż trzeba przekonać Google do tego, że porządnie do tego wszystkiego podchodzimy. Każda czynność nienaturalna, wykonywana tylko po to, by wizytówka szybko wskoczyła na wysoką pozycję, zostaje zablokowana, albo staje się mało widoczna.
Jeśli naszej firmie naprawdę nie brakuje klientów i zależy nam tylko na ładnie prezentującej się wizytówce firmowej informującej o naszych produktach czy usługach, to możemy zacząć pracę nad wizytówką sami. Z kolei jeżeli zamierzamy wykorzystać wizytówkę do poszerzenia grona naszych odbiorców, lepiej udać się z tym zleceniem do profesjonalnej firmy.