Projektowanie ulotki reklamowej powinno zacząć się pytaniem jaki cel chcecie osiągnąć. Czy ma ona skłonić potencjalnych klientów do odwiedzenia Waszej strony internetowej, siedziby firmy czy może do wykonania telefonu i zamówienie od razu produktu czy usługi. Jednak nie ulegajcie złudnemu przekonaniu i nie zamieszczajcie na niej zbyt wielu informacji, które po prostu przytłoczą klientów.
Jeśli intencje są jasne, przejdźcie do utworzenia nagłówka. Ma on przykuć uwagę klientów. Najczęściej jest w formie pytania i nakłania do zapoznania się z dalszą częścią ulotki.
Pamiętajcie, że ulotka nie może wyglądać jak reklama! Może ona być w formie kuponu rabatowego – dzięki czemu automatycznie ma ona wartość dla przyszłego klienta, a Wy macie pewność, że po jej wręczeniu nie wyląduje od razu w koszu.
Ulotka powinna być przejrzysta i czytelna, nie zapomnijcie by zamieścić na niej pełne dane kontaktowe, włącznie ze stroną internetową, profilem na Facebook`u. Warto dodać darmowe porady z tym co sprzedajecie, przybliżyć klientowi działalność swojej firmy, by się z tym oswoił, łatwiej dokonał zakupu i poczuł wiarygodność firmy.
Nie zapomnijcie dodać zachęcających słów np. „skontaktuj się z nami” czy „zadzwoń już dziś”.
Oczywiście możecie eksperymentować chociażby z nagłówkami ulotek. Wprowadzić na rynek kilka wersji i sprawdzić, która z nich przyniesie Wam najwięcej klientów.