16 stycznia 2013
Czym jest identyfikacja wizualna firmy?

Identyfikacja wizualna (ang. corporate identity, visual identity) to inaczej cechy rozpoznawcze firmy. Wiąże się z tym cała symbolika używana przez działalność. Nie od dziś wiadomo, że tak jak widzi nas otoczenie, tak o nas piszą i mówią. W stosunkach biznesowych jest to niesamowicie ważne, jeśli chcemy pozyskiwać nowych klientów, górować nad konkurencją i wyróżniać się na rynku. Dzięki identyfikacji, odbiorcy rozpoznają naszą firmę, składa się na to m.in:

Nazwa firmy,
Wizytówki,
Koperty, papier,
Akcydensy,
Kolor firmowy.

Nazwa powinna być związana konkretnie z tym, czym zajmuje się firma i znacznie kontrastować na tle konkurencji. Tworzymy ją po głębokiej analizie działalności.

Wizytówki – występują trzy typy, prywatne, służbowe i kombinowane, te ostatnie najczęściej wykorzystują lekarze etc. Wielkość powinna być standardowa, dostosowana do wizytownika, kolor odpowiadający barwą firmy, natomiast zawarte powinny być na niej tylko najważniejsze dane, mianowicie – pełna nazwa firmy, logo, imię i nazwisko, stanowisko służbowe oraz dane adresowe.

Koperty czy papier firmowy łączące się z kolorystyką firmy są niezbędnym dodatkiem dbającym o wizerunek firmy. Składa się na to znak firmowy, stały układ graficzny czy dane o przedsiębiorstwie.

Akcydensy są to wszystkie publikacje okolicznościowe o charakterze użytkowym. Są to katalogi, naklejki, etykiety, koperty, katalogi, cenniki czy ulotki itd.

Kolor firmowy określa jej charakter, ma ogromny wpływ na świadomość odbiorców, stanowią one wręcz rodzaj komunikacji niewerbalnej. Wyróżniamy kolory ciepłe: pomarańczowy, różowy, żółty, złoty, czarny czy brązowy. Kolory zimne: niebieski, zielony, turkusowy, szary, srebrny i biały, oraz neutralne: beżowy, lawendowy, fioletowy oraz odcień kości słoniowej, który niezwykle uspokaja, symbolizuje czystość i miękkość.

Call Now Button