Każdy z nas chce, aby ważne, wybrane przez nas informacje zwróciły szczególną uwagę Użytkownika przeglądającego daną witrynę internetową. Jeśli oczekujemy, że odbiorcy spośród mnóstwa informacji internetowych wydzielą informacje dotyczące naszej witryny internetowej należy przedstawić je w interesujący sposób, wyszczególniając wyłącznie esencję.
Badanie niejednokrotnie wykazały, iż tekst, który jest umieszczony w formie systematycznej oraz zhierarchizowanej jest dużo bardziej czytelny dla Użytkownika przeglądającego daną witrynę internetową. Badanie wyszczególniły również to, iż człowiek:
– zapamiętuje 10 % tego, co przeczytał,
– zapamiętuje 20 % tego, co słyszał,
– zapamiętuje 30 % tego, co widział.
Reasumując dochodzimy do wniosku, iż ważnym elementem są wszelkie informacje przekazane w formie graficznej Użytkownikowi – w tym momencie z pomocą przyjdą nam tzw. infografiki.
Infografika – przedstawia pewne idee, wizje, wykresy, informacje w formie obrazków, symboli, łącząc w sobie kolory, elementy graficzne i słowa.
Dlaczego infografiki są tak doskonałe? Ponieważ pozwalają na szybkie i niemęczące znalezienie informacji, których w danym momencie osoba poszukuje. Ten typ wyszukiwania jest zdecydowanie mniej męczący i mniej czasochłonny niż pełna analiza zazwyczaj długiego tekstu.
Do najczęściej występujących infografik możemy zaliczyć przede wszystkim wykresy, grafy, mapy, diagramy, linie czasu.
Infografiki, zatem są sposobem na umieszczenie takiego tekstu, który na pewno zainteresuje osobę przeglądającą daną witrynę internetową. Są one przystępną formą graficzną, dzięki której najważniejsze informacje zostaną wyszczególnione oraz trafią do ich czytelnika z prostym, przejrzysty, a zwłaszcza szybkim przekazem.
Jednak zawsze miejmy w pamięci, iż infografiki, które zamieszczamy w przeróżnych mediach mają trafić do odbiorcy, nie projektujemy ich wyłącznie dla siebie, zatem róbmy to w zrozumiały sposób, inaczej nasza praca pójdzie na marne.