Warto posiadać serwis internetowy zawierający wszelkie podstawowe zasady User Experience (co z angielskiego oznacza „doświadczenia użytkownika”). Warto z racji tego, iż taki serwis internetowy odznacza się wysoką funkcjonalnością oraz użytecznością dla Interneuty odwiedzającego naszą stronę internetową. Wszelkie czynności, które Użytkownik będzie wykonywał na stronie internetowej powinny być dla niego przyjemne oraz satysfakcjonujące.
Poniżej prezentujemy 3 podstawowe zasady, którymi wyróżnia się User Experience:
– nawigacja odznaczająca się intuicyjnością: Pamiętajmy, że posiadając wiele artykułów w naszym sklepie internetowym, musimy jak najbardziej ułatwić Użytkownikowi znalezienie tego jednego, konkretnego produktu, którego w danym momencie poszukuje. Należy zadbać o wszystkie elementy nawigacyjne, dzięki którym poruszanie po sklepie/stronie internetowej będzie szybkie i przyjemne. Powinniśmy zawrzeć w widocznym miejscu menu, kategorie produktowe, nagłówki. Z reguły Użytkownicy są przyzwyczajeni, iż menu znajduje się u góry strony, nazwy kategorii po lewej lub prawej stronie górnej części sklepu.
– strona responsywna: Responsive Web Design w dzisiejszym świecie obracającym się wokół tabletów i smart fonów jest wręcz standardem. Z pewnością duża liczba osób będzie oglądała Wasz serwis internetowy na tablecie lub telefonie komórkowym – wówczas należy zadbać o właściwe wyświetlanie się wszelkich treści oraz grafik na tych urządzeniach. W tym momencie pojawia się projektowanie responsywne – czyli zaprojektowanie strony/sklepu internetowego w ten sposób, żeby automatycznie dopasowywał się do urządzeń mobilnych oraz polegał tylko na scrollowaniu – przesuwaniu palcem w górę i w dół.
– czytelność treści: większość uważa iż prezentacja tekstu nie jest tak ważna w stronie internetowej, jak przyciągające uwagę i zachęcające do skorzystania z produktów czy usług grafiki – ponieważ klient kupuje oczami i tylko pobieżnie czyta przedstawiony tekst. Jest to jednak błąd, ponieważ Użytkownicy z chęcią zapoznają się z treściami zawartymi w serwisie internetowym, dotyczącymi produktu, który chcą zakupić, bądź usługi, z której chcą skorzystać. Dlatego należy zadbać o odpowiednie przyjazne prezentowanie treści w Internecie – głównie chodzi o to, aby tekst był czytelny, nie męczący oczu oraz długi „w sam raz”. Powinniśmy wyróżniać znaczące treści oraz stosować odpowiednie akapity – wprowadzające przejrzystość tekstu. Rozmiar czcionki również ma ogromne znacznie – przyjęło się, iż czytelną oraz o adekwatnej wielkości jest czcionka o rozmiarze 16 px.
Reasumując całość serwisu internetowego powinna być przyjazna dla Użytkownika – a o tą przyjazność powinniśmy zadbać! Ponieważ Użytkownik, który dobrze czuje się w naszym sklepie/stronie internetowej na pewno będzie wracał, a nawet poleci znajomym nasze usługi, bądź produkty. Zatem do działa!:)