Duże i małe firmy chcąc sprostać zwiększającym się wymaganiom klientów, technologii oraz wciąż zachodzącym zmianom w wyszukiwarce, ulepszają swoje plany marketingowe poprzez dokonywanie inwestycji w media społecznościowe oraz udoskonalają firmowe strony internetowe.
Firmy odczuwają, że oprócz samego istnienia w sieci, ważne jest coś więcej. Takie wrażenie mają dzięki statystykom i liczbie osób aktywnych w Internecie. Firmy mają świadomość, że o sukcesie świadczy pełne zadowolenie osób użytkujących Internet. Dokonują więc ciągłych poprawek i uaktualniają strony internetowe oraz dbają o doskonały wygląd, aby ich praca przynosiła większe efekty. Odpowiedni, nowoczesny design zawsze będzie bardzo ważnym czynnikiem. Ponad połowa osób korzystających z Internetu przy ocenie marki kieruje się wyglądem jej witryny internetowej. Strony internetowe tworzone są więc z myślą zamiany każdej osoby, która może ją odwiedzić w klienta. Wy również pamiętajcie o tym, że wygląd witryny internetowej jest najważniejszym elementem, który wywołuje pierwsze wrażenie. Jak wiadomo, nie jest problemem bardzo szybko postawić ocenę czy strona wygląda na niezbyt atrakcyjną. Jednak na sukces ogólnego wyglądu witryny składa się też to jak dana strona funkcjonuje. Konkretniej chodzi o to w jaki sposób wpływa na osiąganie ważnych dla firmy celów.
Jednym z głównych znaków, który sygnalizuje, że witryna wymaga zmian pojawia się w przypadku, kiedy strona nie jest responsywna.
Duży procent wyszukiwań dokonywanych w Google realizowana jest za pośrednictwem mobilnych urządzeń. Przyczyniły się one wielokrotnie do tego, że ludzie zastanawiali się nad dokonaniem zakupu produktu czy usługi, które są dostępne przez urządzenia mobilne. Klientom należy zapewnić całkowity dostęp do witryny internetowej, niezależnie od czasu, miejsca, czy typu urządzenia, ponieważ oni tego wymagają.
W przypadku kiedy Wasza strona wymaga bardzo długiego czasu ładowania, dostajecie kolejny sygnał, ze wymaga ona zmian. Jest to poważny czynnik, gdyż może przyczynić się do tego, że stracicie użytkowników. Należy więc zwrócić uwagę na to, czy witryna nie ładuje się powyżej pięciu sekund. Większość klientów wymaga, aby czas załadowania witryny nie przekroczył dwóch sekund. Jeśli nie chcecie obniżyć swojej pozycji w sieci, zadbajcie o to, aby witryna nie ładowała się zbyt długo.
O witrynie internetowej nie świadczy również dobrze to, jeśli została stworzona za pomocą starszej technologii i nie zawiera nowoczesnych technik webowych. Wśród starych metod projektowania stron wyróżnia się:
– Flash – strony zrobionej tą techniką mogą nie zobaczyć m.in. użytkownicy sprzętów marki Apple. Dodatkowego problemu dostarczyć może też zbyt długi czas załadowania witryny. Fragmentów witryny zapisanych techniką Flash nie zauważy również wyszukiwarka.
– Obrazy w miejsce CSS. W przypadku używania wielu osobnych segmentów do wykonywania obrazów, witryna może wolniej funkcjonować
– Tabelki – są również bardzo stałą techniką spowalniającą działanie witryny.
Dawniej używane technologie utrudnią nawigację Waszej strony. Należy ją na bieżąco aktualizować, a firma powinna traktować ją niemal jako inwestycje. Zadowolenie klientów jest osiągane wtedy, kiedy strona charakteryzuje się wysoką wydajnością. Użytkownik strony internetowej zwraca dużą uwagę, m.in. na czas ładowania, treść czy zdolność nawigacji.
Strona powinna mocno reprezentować daną markę, dostarczać wiedzy o sprzedawanych produktach, czy usługach oraz polepszać konwersję i zwiększać rentowność. Dlatego ważne jest stworzenie dobrego planu, który pomoże zrealizować wszystkie biznesowe zamiary.