Reklamy sponsorowane w Google AdWords dotychczas objawiały się tym, że określały największą stawkę CPC skalkulowaną z Wynikiem Jakości. Zmiana ma polegać na tym, że rozszerzony AdRank będzie dążył do tego, aby korzystniejsze kampanie przeważały nad nieco gorszymi.
Pod uwagę będzie brane zaangażowanie osób dostarczających reklamy. W związku z tym należy zadbać o wszystko, co jest wymagane i dążyć do ulepszenia relacji z odbiorcami.
Nowatorski algorytm pomaga też formatom reklam, które cieszą się większą popularnością wśród odbiorców.
Google korzystniej będzie patrzyło na reklamy o lepszym formacie, ale także na rozszerzenia kampanii te, które będą efektywniej zoptymalizowane.
Poziom reklamy w rankingu
Pozycja reklamy ma duże znaczenie – od tego zależy liczba jej wyświetleń. Kampania na wysokiej pozycji oznacza tyle, że jest znacznie bardziej widoczna dla szerokiego grona odbiorców.
Oczywiście bardzo ważne są wyniki płynące z reklam, które będą miały wpływ na relacje z odbiorcami oraz na zyski.
Wyznacznikiem podczas liczenia pozycji reklamy jest stawka oraz wynik jakości. W przypadku niektórych stawek płaci się za każde kliknięcie, w przypadku innych zależy to od fraz kluczowych, treści reklam, czy finalnych witryn.
Pozycję reklamy można poprawić poprzez podwyższenie stawki albo poprawienie wyniku jakości. Drugie rozwiązanie znacznie przeważa i wiąże się z większymi efektami.
Na wskaźnik wyniku jakości oddziałuje:
– pożądany wskaźnik CTR
– przeszły wskaźnik odwiedzania adresu URL
– jakość promowanej witryny
– celność fraz kluczowych dla wyszukiwarki i reklamy
– efektywność reklam na różnorodnych sprzętach docelowych.
Na pozycję reklam w wyszukiwarce wpływa nie tylko cena, ale też zaangażowanie.
Powinniśmy więc przykładać wagę do tego, by reklamy były pomocne dla odbiorców, dobrze zoptymalizowane, z pomysłem.
Takim sposobem sprawimy, że nasza reklama będzie efektywniejsza.