30 lipca 2019
Błędy w sferze Influence marketingu – jak do nich nie dopuścić?

Sfera Influence marketingu jest bardzo kluczowym nurtem marketingowym. Po tym jak powstały różnorodne narzędzia, takie jak np. AdBlock, reklamodawcy byli zmuszeni poszukać nowych sposobów dotarcia do finalnych odbiorców. Efektywną metodą stało się przystąpienie do współpracy z influencerami, a więc z osobami, które w sferze mediów społecznościowych uznaje się za znaczące. Inluence marketing to jednak trudny do przebycia obszar. W jaki sposób działać, aby nie spotkać się z żadnymi złymi reakcjami ze strony klientów?

Na wstępie należy zaznaczyć, że właściwie dokonany inluence marketing zazwyczaj związany jest z korzystnym odbiorem i skutkuje osiągnięciem zamierzonych efektów, w związku z tym jeśli mamy możliwość podjęcia omawianej formy współpracy, warto się na nią zdecydować. Influence marketing zazwyczaj pozwala osiągnąć spore zwroty z inwestycji i pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Właściwie dokonany influence marketing umożliwia również podwyższenie świadomości marki. Trzeba jednak zrobić go tak, aby nie był nachalny. W sferze marketingu występuje wiele sytuacji, gdzie promuje się produkty, nie mając na to pomysłu, w dodatku jest się przy tym natarczywym i usilnie nakłania się do nabycia konkretnego produktu. Influence marketing może być związany z wykonywaniem zdjęć i wdrażaniem w nie przedmiotu, ze zorganizowaniem konkursu wraz z marką, a także z przedstawieniem w konkretnym miejscu wybranego produktu. Sposobów jest wiele i zazwyczaj zależą one od internetowej pracy influencera. Niekiedy firmy postanawiają też upublicznić swoje usługi influencerom, by ci zechcieli pokazać potencjał miejsca w social mediach.

Jeżeli sądzicie, że taki typ reklamy będzie właściwy dla prowadzonej przez Was działalności, powinniście nawiązać kontakt z influencerami i podjąć z nimi współpracę. Wcześniej jednak należy dokładnie zapoznać się ze sposobem działania takich specjalistów, gdyż niekiedy z większymi zasięgami nie wiąże się zaangażowanie społeczności, bez której raczej nie można mówić o efektywnej reklamie. Warto w związku z tym na pierwszym miejscu stawiać jakość, a nie ilość i nawiązać współpracę z mało znanym, ale cenionym przez skonkretyzowany zespół klientów specjalistą. Każdy profesjonalista dba o swoją reputację i nie nawiązuje współpracy z każdą marką. Ma świadomość tego, jakie materiały sponsorowane będą dla niego właściwe, a jakie mogą narobić wiele szkód. Właśnie z kimś takim warto podjąć współpracę – nasza działalność może na tym wiele zyskać.

Nie powinno się też zapominać o tym, że nie wszystkie firmy mogą korzystać z ofert influencera. Okazuje się, że w dużej mierze wpływają oni na młodych ludzi, w związku z tym jeżeli Wasz produkt jest dedykowany głównie wyższym klasom wiekowym, wówczas współpraca z tego typu fachowcami w takiej sytuacji może okazać się być nietrafną metodą promocji.

Dobór influencera do marki
Idealnie będzie, jeśli wybrany influencer swoim działaniem i zachowaniem wpisze się w wytyczne przedsiębiorstwa. Pomoże to bardziej uwiarygodnić reklamę. Jeżeli udostępniane przez kogokolwiek materiały nie wiążą się w żaden sposób z daną firmą, w takiej sytuacji najlepiej będzie zrezygnować z takiej współpracy. Reklama tutaj nie rozpowszechni się szczególnie, a my tylko stracimy zainwestowane środki. Najlepiej nie nawiązywać też współpracy z osobami, które działają ze zbyt dużą liczbą marek. Jeżeli wpisy zamieszczane są zbyt często u danej osoby, wówczas klienci szczególnie się na nie uodparniają. Niełatwo przecież nabrać zaufania do kogoś, kto promuje prawie wszystkie dostępne produkty. Poprzez takie działania ufność do tego typu specjalistów znacznie maleje, w związku z tym jeżeli chcecie nawiązać współpracę z kimś, kto działa w sieci, przetestujcie najpierw wykonanie promocji z mikroinfluencerami. Ci, którzy dopiero zyskują na powszechności, wykazują się większym zaangażowaniem w wykonanie promocji, gdyż nie mają jeszcze aż tak sporo ofert. Ponadto mikroinfluencerzy są również właściwi dla przedsiębiorstw, które dysponują mniejszym zasobem środków finansowych.