5 lutego 2019
Buzz marketing

Buzz marketing to określenie dla marketingu szeptanego. Prowadzi się go po to, by o naszej marce, czy promocji mogło być bardzo głośno wśród potencjalnych odbiorców.
Buzz marketing nie powinien być mocno zrównany z marketingiem wirusowym. Obecnie marketing szeptany silnie ewoluuje i jego powszechna forma, gdzie jakąś wieść przekazaliśmy osobiście drugiej osobie, zdominowana zostaje przez formę cyfrową. Wszelkie polubienia, czy komentarze to po prostu cyfrowa forma tego, co jeszcze kiedyś sami osobiście powiedzielibyśmy drugiej osobie.

Jeżeli ktoś z Was chce rozwinąć buzz marketing i rozszerzyć jego funkcjonowanie ponad email marketing, należy skupić się na tym, że konieczne jest:

– aktywność w mediach w sieci. Teksty pisane dla dziennikarzy, którzy odpowiedzialni są za sferę szczególnie bliską naszej marce w portalach jest bardzo popularną opcją promocji

– uczestniczenie w rozmowach na forach w sieci. Musimy poszukać tematu, na jaki jesteśmy w stanie bardzo profesjonalnie rozmawiać i zacznijmy odpowiadać na wszelkie pytania. Nasz profil musi zawierać stanowisko oraz firmę – odbiorcy na pewno będą zwracać na to uwagę

– aktywność w mediach społecznościowych. Nasz profil musi być bardzo czynnie prowadzony. Powinniśmy dużo rozmawiać z odbiorcami, sprawdzać, kto o nas mówi, dynamicznie odpowiadać na komentarze – zwłaszcza te złe.

– udzielanie się w roli prelegenta albo uczestnika konferencji, które są dedykowane naszemu biznesowi.

– zadbanie o materiały promocji, np. kubki.

– uczestniczenie w tragach.

Wiarygodność i rzetelność

Zawsze musimy być wiarygodni w oczach naszych odbiorców. Jeżeli chcemy wiedzieć, jakie zdanie krąży o nas w Internecie, możemy wykorzystać narzędzia do kontrolowania sieci. 

Filar powstawania buzz’u wiążącego się z daną marką, stanowi wytworzenie Reason to Talk, czyli contentu dotyczącego danej marki, który będzie angażujący i interesujący dla odbiorców.

RtT jest głównym elementem oddziałującym na skuteczność kampanii przez bezpośrednie oddziaływanie na stopień rekomendacji ze strony konsumentów, a także moc jej wirusowej propagacji.

Reason to Talk jest bardzo poruszający dla odbiorców. Ponadto wpływa na ich wielkie zaangażowanie, dlatego stanowi idealny kręgosłup kampanii, które integrują wszystkie pozostałe narzędzia oraz ścieżki komunikacji.

Buzz marketing jest wspierany przede wszystkim przez: – współpracę z blogerami – marketing szeptany – marketing wirusowy.

Działania buzz marketingu w sieci obejmują m.in.:

– udzielanie się na forach tematycznych

– odpowiadanie na komentarze pod wpisami na blogach

– rozpoczynanie dyskusji

– ocenianie produktów

– udzielanie komentarzy pod wydarzeniami wiążącymi się z naszą branżą

– współpracowanie ze stronami z zewnątrz

– udostępnianie artykułów specjalistycznych.

Buzz marketing to bardzo dobra forma promocji. W sieci można naprawdę w szybkim tempie rozpowszechnić różnorodne informacje. Za każdym razem nie zapominajmy jednak o uczciwości, a także o tym, że czynności wykonywane w związku z buzz marketingiem nie mogą być męczące, ani przesadne, nienaturalne.