21 listopada 2013
Czy kolor wizerunku ma znaczenie?

Nie od dziś wiemy, że każdy kolor ma swoje znaczenie, eksponowanie go odgrywa istotną role w tworzeniu emocji czy też zachowania. Moc kolorów wykorzystywana jest przede wszystkim w marketingu.

Odpowiedni kolor wpływa aż w 65% na zakupiony produkt. Taką psychologie koloru można wykorzystać tworząc przede wszystkim wizytówkę, logo czy stronę internetową.

Kolor dopasowuje się ze względu na branże, jaką zajmuje się firma.

Przedsiębiorstwa, które chcą zostać zauważone, wywołać zachwyt i spowodować błyskawicznie reakcje wybierają kolor czerwony. Jego intensywność przyspiesza reakcje o 12%. Wykorzystują tą firmy takie jak Coca-Cola, Colgate, czy H&M.

Optymizm wywołuje kolor żółty, który wiąże się też z bezpieczeństwem. Atuty te posiada m.in. McDonald ’s, Ikea czy Shell.

Firmy stawiające na kolor zielony takie jak BP, Greenpeace czy WBK dają poczucie stateczności, autentyczności czy stabilności.

Natomiast sumienność, wiarygodność czy zaufanie daje kolor niebieski w związku z tym wybiły się firmy takie jak Nokia, PKO Bank Polski, Adidas czy też Volkswagen.

Kolor czarny budzi wdzięk, prestiż i zagadkowość. Świetnie wykorzystują to marki takie jak Electronic Arts, Sony, Puma, czy Nike.

Niestety dobór odpowiedniego koloru to nie wszystko, musimy pamiętać, że inaczej interpretują barwy kobiety inaczej mężczyźni. Istotne znaczenie ma też kultura czy wiek. Przykładem jest kolor czerwony gdzie w naszej społeczności jest oznaką miłości a w Chinach przynosi on strach i śmierć.

Badanie naukowców potwierdzają, że człowiekowi wystarczy 90 sekund by nadać firmie miano pozytywne bądź negatywne. Pamiętajmy, że nasz mózg, jako pierwsze rejestruje właśnie kolorystkę branży.

Call Now Button