11 czerwca 2019
Czym jest On-SERP SEO?

Rosnąca wartość direct answers
Direct answers to wyniki dostarczane odbiorcom przez wyszukiwarkę Google. Poszczególne narzędzia direct answers nie są na razie dostępne w naszym kraju. Przewidujemy w związku z tym dalsze losy lokalnych wyników ukazujących się w rankingu Google.

Informacje, które można obecnie pozyskać bez potrzeby klikania w jakikolwiek link
– informacje dotyczące hoteli. Wcale nie trzeba wchodzić na witrynę hotelu, aby poszukać jakiegoś przystępnego obiektu w odpowiednim miejscu, sprawdzić jego cenę i dostępne pokoje, jak również złożyć rezerwację.
– informacje o pogodzie – po wpisaniu hasła – pogoda w wyszukiwarce, bezpośrednio wyświetla nam się ta, która odpowiada naszej lokalizacji. Wraz z nią widzimy też prognozę na następne dni.
– informacje o lotach – kiedy wpiszemy w wyszukiwarce daną miejscowość + loty, od razu ukazują nam się linie lotnicze wraz z ich cenami.
– definicje – po wpisaniu w wyszukiwarce hasła o nieznanym dla nas znaczeniu, wyświetla nam się jego opis.
– informacje o kimś sławnym – kiedy wpiszemy w wyszukiwarce imię, czy nazwisko sławnej osoby, natychmiast Google oferuje nam szereg informacji o niej łącznie z ciekawymi faktami i nowinkami.
– zestawienia – kiedy chcemy dowiedzieć się np. o odmianach wybranego zagadnienia, Google przedstawia nam wyniki w postaci karuzeli.
– informacje związane ze sportem – Google przedstawia nam także wykaz wyników sportowych.
– słownik, tłumaczenia – kiedy chcemy znaleźć tłumaczenie jakiejś frazy w innym języku, w wyszukiwarce od razu otrzymujemy odpowiedź wraz z informacją o wszystkich znaczeniach.
– przelicznik walut – w wyszukiwarce Google mamy również możliwość sprawnego przeliczenia walut.
– zakupy, dzięki rozwiązaniu Google Zakupy – mamy tutaj możliwość przeglądania produktów oraz ich cen bez potrzeby klikania w witrynę. 

Co z powszechnym SEO?
Można stwierdzić, że Google czerpie informacje z witryn i samodzielnie przedstawia je odbiorcom. Czy jeżeli odbiorca otrzymuje od razu odpowiedź na zadane pytanie, to wówczas SEO nie jest już ważne? Jest! Ponieważ:
– na desktopie i mobile wiele zapytań kończy się wejściem w konkretne wyszukanie
– witryny będące w pierwszej 10-stce w wynikach wyszukiwania w dalszym ciągu zostaną wyświetlone na pierwszej witrynie wyników
– bardzo często odbiorca wpisuje jakieś hasło w wyszukiwarce poszukując produktów, które chce nabyć
– istotne znaczenie ma forma, w jakiej ukażemy się wysoko w wynikach. Tutaj warto zwrócić uwagę na tytułowe zagadnienie

W celu zwiększenia szansy pozyskania ruchu organicznego z direct answers, należy mieć to na uwadze już w momencie wybierania fraz kluczowych. Istotne znaczenie ma tu m.in. CTR konkretnej frazy. Jest to odsetek wyświetleń tej frazy, zakończonych kliknięciem.
Ukazanie się w direct answers może zredukować liczbę kliknięć z przekierowaniem na witrynę. Jedyną opcją jest takie stworzenie struktury witryny, by w dynamicznych wynikach wystąpił jedynie wstęp do szerszych informacji, a także dołączenie CTA, które zainteresuje i nakłoni do zajrzenia na witrynę.

Jak oddziałać na sposób, za pomocą którego pojawimy się w SERP?
– optymalizujemy tytuł i meta opis
– skupiamy się na wyglądzie własnej wizytówki w Google
– implementujemy AMP
– korzystamy z atrybutu schema
– włączamy widok okruszków chleba w wynikach wyszukiwania
– dopasowujemy treści zgodnie z direct answers
– budujemy przejrzystą strukturę witryny
– optymalizujemy zdjęcia na witrynie
– optymalizujemy pierwszą dziesiątkę wyników pod kątem Featured Snippet
– tworzymy materiały, które odbiorcy z chęcią udostępnią.