4 stycznia 2015
Dlaczego warto pozycjonować swój serwis internetowy?

Pozycjonowanie witryn internetowych w wyszukiwarkach w dzisiejszych czasach odgrywa bardzo ważną rolę w biznesie. Promowanie swoich usług czy produktów może przyjąć różną formę: w prasie, telewizji, radiu, poprzez ulotki, broszury, plakaty, bandery oraz w samym Internecie. Niektórzy nie doceniają potęgi Internetu, nie są świadomi tego, iż corocznie coraz więcej osób posiada stały dostęp do sieci. Właśnie dzięki temu narzędziu większość z nas nie tylko znajduje ważne informacje, ale również poszukiwane produkty i usługi. Warto zmienić tok myślenia i skorzystać z dobrodziejstwa naszych czasów – jakim jest Internet. Warto przyjąć do świadomości, że jeśli nasza strona internetowa nie widnieje w wyszukiwarce internetowej, bądź widnieje ale na bardzo odległych pozycjach, wówczas grono jej odbiorców diametralnie się zmniejsza… Zatem dlaczego warto pozycjonować swoją witrynę internetową?

Z analiz wynika, iż klikalność, którą zdobywają poszczególne serwisy internetowe jest ściśle powiązana z tym, jakie miejsce na liście znajdują. Zatem im wyżej znajdujemy się w SERP (ang. Search engine results page) tym większa liczba osób trafi na naszą stronę. Statystycznie w pierwsze trzy pozycje na liście klika prawie 63% ludzi, szukających informacji w wyszukiwarce Google.

2. Witryna internetowa zarabia dla Ciebie przez 24h na dobę.

Strona jest Twoim pracownikiem, który nie potrzebuje ani urlopów, ani snu. Pracuje dla Ciebie 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu – w stu procentach poświęca się Tobie i Twojej firmie. Samodzielnie generuje sprzedaż, jest Twoją wizytówką w Internecie. Jedyne co jest potrzebne do jej sprawnego funkcjonowania to miejsce na serwerze oraz Agencja Interaktywna, która właściwie wypromuje ją w wynikach wyszukiwania Google`a.

3. Długoterminowe profity.

W prawdzie pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych efektów – szybkość ta zależna jest od siły konkurencji w Twojej branży. Jednak jeśli odpowiednio zostaną dobrane słowa kluczowe, a pozycjonowanie będzie prowadzone w sposób profesjonalny, z pewnością witryna znajdzie się na czołowych pozycjach w wyszukiwarkach, a stała oglądalność będzie zdobyta stosunkowo niskim kosztem.

4. Kreacja wizerunku i marki firmy.

Pozycjonowanie wpływa na to, że Twoja firmą stanie się bardziej rozpoznawalna i ceniona przez dotychczasowych i potencjalnych klientów. Pamiętaj o tym, że jeden zadowolony klient, który w szybki sposób znajdzie Twoją firmę w Internecie pociągnie za sobą grono kolejnych. Ludzie zdecydowanie chętniej polecają firmy, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, ponieważ wydają się one im bardziej wiarygodne i profesjonalne.

5. Klienci samodzielnie Cię znajdują.

Dobre wypozycjonowanie strony, gwarantuje to, iż ludzie samodzielnie będą na nią wchodzić, sami znajdą Twoje produkty i usługi. Jedyne o co musisz zadbać to odpowiednia widoczność w Google`u.

6. Niskie koszty.

Reklama w takich mediach jak telewizja, radio, gazeta jest sporym wydatkiem. Tymczasem koszty pozycjonowania wynoszą kilkanaście, kilkadziesiąt złotych za frazę, płatne miesięcznie. Zatem pozycjonowanie jest jednym z tańszych metod wypromowania swojej firmy.

7. Relacje oraz kontakt z klientami.

Jeśli posiadasz dobrze wypozycjonowaną stronę, zdobywasz wielu klientów i w łatwy sposób możesz z nimi nawiązać kontakt, a oni z Tobą. Zawarcie na swojej stronie internetowej takich elementów jak formularz kontaktowy, newsletter, możliwość polubienia jej na portalach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, YouTube) jest dodatkową wygodą dla Twoich klientów. Dzięki temu będziesz mógł informować ich o promocjach, zniżkach, nowych produktach, ofertach specjalnych – działania te nie będą kosztowały Cię nic dodatkowo!

8. Zdobywasz przewagę nad konkurencją.

Twoja konkurencja ciągle, systematycznie szuka sposobów na pozyskanie jak największej liczby klientów. Ważnym elementem jest tutaj Internet, który dzięki możliwości wypozycjonowania strony tworzy Cię liderem. Pamiętaj: „Jeśli stoisz w miejscu, to się cofasz” Korzystaj z możliwości zdobycia przewagi nad konkurencją w dobie Internetu.

9. Wiarygodność dla klientów.

Z przeprowadzonych badań wynika jednoznacznie, iż obecność firmy w Internecie wpływa nie tylko na łatwość odnalezienia jej, ale również na większą jej wiarygodność w oczach klienta.

10. Dodatkowy zarobek – reklamodawcy.

Jeśli Twoja witryna internetowa jest dobrze wypozycjonowana, staje się popularna wśród Użytkowników Internetu, wówczas pojawia się możliwość dodatkowego zarobku. Reklamodawcy chętnie zapłacą za swoja reklamę w serwisie, który ma dużą popularność oraz dużo wejść Internautów.

Wyżej wymienione powody powinny być wystarczające, byś w pełni świadomie skorzystał/ła z usługi jaką jest pozycjonowanie serwisu internetowego w wyszukiwarkach.

Call Now Button