14 czerwca 2018
E-Commerce – aktualne trendy

W sferze e-commerce na bieżąco zachodzi wiele zmian. Na bieżąco obserwujemy powstawanie kolejnych sklepów www oraz rywalizację pomiędzy już istniejącymi. Każdy pragnie maksymalnie zadowolić Klientów, oferując im coraz lepsze rozwiązania.

Dominacja mobile w sferze e-commerce w dalszym ciągu jest bardzo silna. Ostatnie badania wykazały, że bardzo duża liczna osób dokonuje zakupów w Internecie za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Czasem wykorzystuje je tylko po to, by np. sprawdzić ofertę danego sklepu www, bez zrobienia zakupów.

Na znaczeniu przybrała też reguła Mobile First Index, na podstawie której mobilne wersje decydują o poziomie pozycjonowania witryny w wyszukiwarce. Jednocześnie można liczyć na korzystniejszą ocenę responsywnej witryny www przez Google i wyższą pozycję w rankingach wyszukiwania.

Kluczową sprawą dla każdego sklepu www jest projektowanie go z uwzględnieniem różnorodnych rozdzielczości. Sklep musi mieć funkcjonalny i przejrzysty układ, tak by użytkownik mógł łatwo dokonać zakupów.

Chcąc zatrzymać przy sobie stałych Klientów oraz pozyskać kolejnych, musimy skupić się na profesjonalnej ich obsłudze i właściwym prowadzeniu komunikacji w mediach społecznościowych.

Obecnie social media są bardzo powszechne. Zapewne żaden przedsiębiorca nie chciałby, żeby trafiła do nich negatywna opinia od Klientów na temat niewłaściwej obsługi Klienta. Powinniśmy więc na naszej witrynie zamieścić dane kontaktowe i opis zasad składania reklamacji. W każdej sytuacji musimy też szybko reagować, nawet gdy wszystko jest dobrze (dziękujemy za pozytywną opinię).

Z uwagi na dużą aktywność użytkowników w social media, prowadzenie fanpage’a dla naszego sklepu ma duże znaczenie. Podtrzymujemy wtedy kontakt z Klientami, dbamy o pozytywny wizerunek marki, przedstawiamy ofertę w ciekawy sposób. Ponadto bardzo dobrym działaniem jest też odpowiadanie na komentarze, nakłanianie do dyskusji i reagowanie na gorsze sytuacje.

Co pomoże nam polepszyć UX i uniknąć problemów?

– umieszczenie na witrynie danych kontaktowych w widocznym miejscu
– szybkie reagowanie na wiadomości użytkowników
– umieszczanie na witrynie regulaminu związanego z reklamacją oraz wymianą towarów
– prowadzenie marketingu w social mediach w ciekawy sposób
– niebagatelizowanie znaczenia marketingu digitalowego.

Marketing treści w e-commerce

Marketing treści niesie za sobą wiele korzyści. Warto połączyć go jednak z działaniami z zakresu pozycjonowania, zwłaszcza jeśli chodzi o e-commerce.
Dzięki blogom, czy opisom produktów sklep ma szansę być bardzo dobrze widoczny w wyszukiwarce, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na taki krok.

Znaczenie social mediów

Za pomocą social mediów aktualnie można również prowadzić sprzedaż bezpośrednią. Co prawda nie jest jeszcze ona rozwinięta i nie wiadomo jak potoczą się jej losy, ale powinniśmy ją obserwować.

Popularne chatboty

Chatboty to coś nowego w sferze zakupów internetowych. Dzięki tej opcji Klienci mogą kontaktować się ze sklepami przez całą dobę w ciągu całego tygodnia. Dzięki automatycznym odpowiedziom Klienci zyskują na czasie i nie są zniecierpliwieni.

Opcja ta zyskuje coraz większą popularność. Powinni z niej skorzystać głównie właściciele dużych sklepów www. Chatbot należy jednak solidnie zaprojektować i wziąć pod uwagę wiele kwestii, jakie mogą być poruszane w konwersji. Tradycyjny kontakt z klientem nadal jest również ważny, gdyż chatbot nie z każdą sytuacją sobie poradzi.

Zupełnie nowym trendem w e-commerce jest zastosowanie rozbudowanej rzeczywistości sieciowej, która ma za zadanie wspierać zamierzenia sprzedażowe. Rozwiązanie to nie jest jeszcze szeroko wykorzystywane.

Na rynku e-commerce nieustannie zachodzi wiele zmian. Przedsiębiorcy muszą je śledzić i dostosowywać odpowiednio swoje sklepy do nich, by ich znaczenie zawsze było wysokie. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy będziemy obserwować rynek i podążać za trendami.

Call Now Button