10 maja 2018
Efektywny biznes w sieci

Z pewnością wszyscy przedsiębiorcy mają tą świadomość, że niezwykle istotne jest to, by ich firma była rozpoznawalna.

Bardzo często ważne w biznesie jest to jakie skojarzenia z naszą marką mają Klienci. Kiedyś, gdy reklama nie była aż tak rozwinięta, wystarczyło jedynie zamieścić krótki wpis w gazecie. Nie przejmowano się konkurencją, a efekty były gwarantowane.

Dziś jest zupełnie inaczej. Z każdej strony otacza nas nadmiar informacji, a dostępność towarów i usług na rynku jest ogromna. Każdy pragnie więc być autentyczny, by móc czymś się wyróżnić na tle konkurencji.

Zastanawialiście się co jest ważniejsze od produktu?

Okazuje się, że niekoniecznie zawsze wygra najlepszy. Sam produkt jest bardzo istotny, musi posiadać istotne dla Klienta cechy, być wysokojakościowy itd. Ważny jest jednak sposób jego promocji. Reklama swojej oferty poprowadzona wieloma kanałami marketingowymi – m.in. za pośrednictwem social mediów, bloga, czy kampanii mailingowych  przedstawia firmę jako spójną, mającą świadomość tego, czym się zajmuje. Istotne jest przekonanie Klientów do nas i wzbudzenie w nich zaufania. Klienci, którzy nam zaufają i będą czuli nasze wsparcie i pomoc będą potrafili być bardzo oddani. Z pewnością nie raz zrobią u nas zakupy i pochwalą się tym swoim znajomym, co będzie stanowiło kolejne źródło reklamy.

Gdyby reklama nie była aż tak istotna, solidne firmy nie inwestowały by w nią aż tak silnie.

Reklama w sieci

Obecnie bardzo szczególnie dominują reklamy w sieci. Jest to spowodowane tym, że w Internecie można dokładniej spersonalizować Klientów niż np. w tv, czy w gazecie.

Każdy komunikat może być dopasowany do osób o określonych potrzebach i upodobaniach. Możemy też w łatwy sposób przypomnieć Klientom, że zapoznali się z naszą ofertą już wcześniej, jednak nic nie kupili bądź nie skontaktowali się z nami. Reklama w sieci może być łatwo utożsamiana z obowiązującymi trendami, jakie dominują w danym momencie wśród marketingu, czy grupy naszych odbiorców.

Internet zapewnia nam o wiele większą ilość formatów reklamowych, a wynik z każdej kampanii można w łatwy sposób zmierzyć. Na podstawie tego będziemy mieli na czym oprzeć nasze następne zamierzenia promocyjne. Przez to mamy większe możliwości na sukces i zyski.

Czy sama strona www jest wystarczająca?

Sama strona www to zazwyczaj trochę za mało, gdyż potrzebni są nam jeszcze klienci, którzy muszą jakimś sposobem się na nią dostać. Ważny jest tutaj nasz cel, do którego chcemy dążyć. Inne rozwiązanie okaże się właściwe dla witryny, która promuje wydarzenie na nadchodzący okres, a inne dla witryny, która zajmuje się tłumaczeniami.

Każda strona internetowa musi opierać się na celu, jaki my sami wyznaczyliśmy. Każdy cel oznacza zupełnie inne spojrzenie na sprawę.

Strona internetowa pełni rolę naszej wizytówki, jednak musimy sprecyzować komu i w jaki sposób chcemy ją zaprezentować.