Bez względu na to, w jakim stopniu obecnie korzystamy z narzędzia, jakim jest Google Analytics, powinniśmy zapoznać się z elementami, które udoskonalą naszą pracę z nim. Przedstawimy je Państwu w dzisiejszym wpisie. Zapraszamy do lektury.
Po 1. Wybór Alertów niestandardowych
Raczej nie zdarza nam się każdego dnia sprawdzać konta Google. Jeżeli mimo wszystko zależy nam na tym, by móc w pełni kontrolować wszelkie zdarzenia na witrynie, warto skorzystać z alertów niestandardowych. Alerty te są powiadomieniami mailowymi, jakie zostają nam wysłane na naszą skrzynkę online. W celu ich ustawienia, trzeba być zalogowanym na koncie Google Analytics, a następnie należy dostać się na panel administracji, gdzie w ustawieniach widoku dokonuje się wyboru funkcji – Alerty niestandardowe.
Powiadomienia te ustawia się w zakresie obejmującym dzień, tydzień, albo miesiąc. Jest to zależne od tego, z jaką częstością chcemy je otrzymywać. Podczas konfiguracji alertów musimy wskazać kategorie ruchu, które alerty będą obejmować, a także wymiar, a więc metrykę, o jakiej zmianie otrzymamy informacje.
Po 2. Skorzystanie z obliczonych danych
Z pewnością wiele osób przenosiło dane z Google Analytics do Exela, w celu dokonania różnych obliczeń. Zyski w Google Analytics nie są tym samym, co nasz prawdziwy przychód ze sprzedaży towarów za pomocą sklepu www. Chcąc nie tracić niepotrzebnego czasu, można wszelkich obliczeń dokonać w Google Analytics dzięki obliczonym danym. W celu dołączenia kolejnej danej, należy dostać się do panelu administracji, a później w widoku danych wybrać obliczone dane.
Po 3. Da Vinci Tools
Aby działanie z ciemnymi tabelami rekordów w obrębie tytułowego rozwiązania było łatwiejsze, warto zapoznać się z tą właśnie funkcjonalnością. Pozwoli ona nadać tabelom kolory, na skutek czego wszelkie dane będą po prostu czytelniejsze. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania dodatkowo samodzielnie zwiną się też raporty „porównaj z”, a np. na wykresach liniowych, sam zaznaczy się najniższy punkt. Rozwiązanie to działa także z Google Tag Managerem, w jakim ulepsza kod nietypowej zmiennej JavaScript i ułatwia nam odszukanie zamknięć nawiasów.
Po 4. Zastosowanie skrótów klawiszowych
Podczas długofalowego działania w Google Analytics – zwłaszcza w przypadku osób – miłośników optymalizowania – wszelkie udoskonalenia są niezwykle ważne. Mamy na myśli np. skróty klawiszowe. Te podstawowe znane są większości użytkownikom, jednak wyróżnia się też wiele innych, nieodkrytych jeszcze przez wiele osób. Aby odkryć, z jakich rozwiązań możemy jeszcze skorzystać, musimy nacisnąć „?” podczas znajdowania się w panelu. Skóry obejmują przede wszystkim przemieszczanie się w obrębie panelu i ustawienie ramy dat. Zapamiętać głównie trzeba dt i dw do określenia szeregu dat na dzień dzisiejszy oraz ostatni tydzień. Aby przyrównać okresy, trzeba skorzystać z dc i dx.
Po 5. Google API
Kiedy panel Google Analytics będzie już wystarczająco przez nas oswojony i zechcemy spróbować czegoś nowego, możemy skupić się na ściąganiu danych za pośrednictwem API z Google Analytics. Jest to korzystne, kiedy zamierzamy dokonać importu większej ilości danych.
Dzięki konsoli Google API można wykonać inny projekt oraz specjalne konto do autoryzowania. Pozyskamy na skutek tego identyfikator swojego odbiorcy i tajemniczy klucz. Przy ich użyciu będzie możliwe połączenie się z kontem Google Analytics.
Wszelkie dodatkowe funkcjonalności są darmowe, a korzystanie z nich jest naprawdę łatwe. Ich wykorzystanie w jakimś sensie usprawni i przyspieszy nasze działanie. Wszystkie opisane powyżej rozwiązania warto samodzielnie sprawdzić.