9 listopada 2018
Feed produktowy

Feed produktowy jest plikiem obejmującym opis produktów dzielących się na atrybuty – innymi słowy jest to zasób sklepu www, jaki wykorzystuje się w reklamach Google Shopping.

Grafika sprawia, że takie reklamy lepiej zwracają na siebie uwagę i zachęcają do nabycia produktu.

W sieci z każdej strony otacza nas mnóstwo tekstów, dlatego grafika jest elementem, który naprawdę może się efektywnie rzucić w oczy.

Reklama Google Shopping pozwoli naszym produktom być widocznym wysoko w prawym narożniku w wynikach wyszukiwania.

Przy nich będzie też zamieszczona ich cena, nazwa sklepu, produktu i jego obraz.

Po kliknięciu w reklamę, użytkownik dostanie się na witrynę sklepu, a tam będzie mógł kontynuować transakcję.

By kampania reklamowa była skuteczna, warto też dokonać jej konfiguracji i optymalizacji. W tym celu można skorzystać z feedu produktowego.

Taki feed produktowy będzie przydatny we wspomnianej reklamie, ale też na różnych portalach zakupowych. Tutaj należy wykonać właściwy plik, a później przekazać go do Google.

Musi obejmować on specjalne atrybuty, czyli właściwości produktów.

Zanim jednak przystąpimy do tworzenia pliku, koniecznie sprawdźmy, czy Google nie wprowadziło nowych zasad w tej sferze.

Taki plik musi być bardzo solidnie wykonany, gdyż Google wymaga tego, by dane miały wysoką jakość.

Atrybuty w pliku

Ich ilość będzie różna – uzależniona od branży, dla jakiej plik jest wykonywany.

Przykładowe atrybuty:

– nazwa produktu

– ID produktu

– opis produktu

– link kierujący do obrazka produktu

– cena produktu

– dostępność produktu.

Optymalizowanie feedu produktowego

Feed produktowy trzeba bardzo dokładnie stworzyć. Ważne jest wykonanie pliku według zaleceń Google i stałe sprawdzanie, czy zalecenia nie uległy zmianie.

Nie popełniajmy żadnych błędów, ponieważ skutkuje to tym, że reklama jest mniej zauważalna. Ponadto nie zapominajmy o nazwie, która zwraca na siebie uwagę odbiorców.

Stosujmy również zalecane atrybuty, aktualizujmy dane i zamieśćmy właściwy opis produktu.

Pamiętajmy również o zdjęciu produktu, które zawsze ma na odbiorców dodatkowe, pozytywne działanie.