26 czerwca 2018
Firmowy fanpage – statystyki

Przekonanie, że sam firmowy fanpage jest wystarczający to błąd. Kluczowe znaczenie ma także regularne kontrolowanie czynności marketingowych, jakie na nich występują. Cała koncepcja może ulec znacznej poprawie na skutek badania statystyk i sprecyzowania na ich podstawie odpowiednich wniosków. Takie działanie może także doprowadzić do uzyskania skuteczniejszej koncepcji.

Facebook – statystyki

Opcja „like” szczególnie mówi nam o tym, ile dana witryna ma fanów oraz jak ich ilość ulega zmianie w jakimś okresie czasowym. Ten portal udostępnia także wgląd do wykazu, który obejmuje odznaczenia polubień, polubienia nierozdzielne, polubienia odpłatne oraz polubienia netto. Ta opcja pozwala nam na sprawdzanie, które działania poskutkowały wzrostem polubień, a które obniżką. Mając takie informacje, możemy redukować liczbę fanów, których tracimy.

Na podstawie opcji „zasięgu publikowanych postów” możemy obserwować osoby, które otrzymały nasze treści. Zasięg zależy od poziomu ich atrakcyjności. Kiedy są interesujące i przyciągające, jest on oczywiście szeroki. Wtedy łatwo możemy zwiększyć grono fanów.

Oceny jakości naszych wpisów na fanpage’u możemy dokonać na podstawie przyznawanych reakcji, komentarzy, a także dokonywanych udostępnień. Jeśli zauważymy, że wiele użytkowników reaguje w jakiś sposób na nasze posty, możemy czuć satysfakcję.

Należy również mocno skupiać się na negatywnych odpowiedziach na nasze posty.

 

Kanały polubień danej strony pokazują, w jakim miejscu użytkownicy ją znaleźli. Ułatwi nam to dalsze planowanie strategii oraz dostosowanie jej do wymagań użytkowników. Zakładka Polubienia dostarczy nam informacji na temat tego, z jakich kanałów nasz post otrzymał polubienia.

Kolejnych statystyk można dokonać na podstawie opcji, która informuje nas o najczęściej otwieranych kartach. Tutaj zobaczymy z jaką intensywnością oglądano różne karty naszej strony w danym okresie.
Opcja ta może nam się szczególnie przydać, gdy będziemy rozbudowywać nasz fanpage.

Kategoria Posty obrazuje natomiast o których godzinach w określonym tygodniu największe grono użytkowników widziało nasze wpisy. Pozwoli nam to wybrać najlepszą porę, o której najkorzystniej będzie publikować kolejne posty.

Typy postów – tutaj możemy sprawdzić w jakiej formie publikowane przez nas posty najbardziej przyciągają użytkowników, co umożliwi nam efektywniejsze dostosowanie postów do wymagań odbiorców.