Promocja witryn przy pomocy jakiejkolwiek wyszukiwarki sieciowej to aktualnie konieczność. Można dużą wagę przyłożyć do pozyskania wyników organicznych, albo powiązać te procesy z wykupieniem Google AdWords.
Z przeprowadzonych badań wynika, że wyszukiwarka Google jest użytkowana przez większość polskich użytkowników sieci. Jak wiadomo, za jej pośrednictwem można przeglądać interesujące nas zasoby sieci, ale również poszukiwać usług i różnych przedmiotów, sprzedawanych przez pobliskie sklepy stacjonarne oraz e-sklepy. Wszyscy przedsiębiorcy z pewnością dążą do tego, by ich firma znajdowała się na jak najwyższej pozycji w rankingu wyszukiwań.
Aby było to możliwe należy posłużyć się którymś z dwóch możliwych sposobów. Z jednym z nich powiązane są działania content marketingowe, link building, SEO-copywriting, a także wykorzystywanie potencjału portali społecznościowych.
Drugi natomiast opiera się na użyciu systemów z reklamy, za którą płaci się za kliknięcie. Wyróżnić tutaj można Google AdWords.
Google AdWords daje możliwość promocji w rankingach wyszukiwania. Reklamy jakie zostały stworzone w formie graficznej, tekstowej, czy też w formie linka pojawiają się nad oraz po prawej stronie od typowych wyszukiwań.
Za pomocą AdWords można przygotować takie reklamy oraz opracować całą koncepcję promocji.
Opłaty za taką usługę ponoszone są za pośrednictwem formuły PPC. Ponosimy koszty za wszystkie kliknięcia w reklamowany link.
1. Etap – zakładamy konto AdWords
Od tej właśnie czynności rozpoczynamy cały proces promocji witryny w wyszukiwarce Google. Kiedy mamy już konto, następnie musimy przemyśleć jaki jest tak właściwie nasz cel. To pomoże nam dokładniej dopasować prowadzone w przyszłości czynności.
2. Etap – określamy budżet AdWords
Jest to bardzo ważny element, kiedy chcemy dobrze przygotować się do kampanii w sieci. Fundusze musimy określić bazując na kosztach poniesionych na pojedyncze kliknięcie oraz na czasie prezentowania reklam.
Jeśli na kampanię poniesiemy większe koszty, naturalnie reklamy będą pojawiać się częściej.
Fundusze wpływają także na pozycje, na jakich wyświetlane są linki. Pozycja naszej reklamy uzależniona będzie od funduszy oraz od tego, jaką jakość ma nasza witryna.
3. Etap – wybieramy słowa kluczowe AdWords
Linki sponsorowane pojawiają się wtedy, gdy w wyszukiwarkach zostaną wprowadzone właściwe słowa kluczowe. Trzeba więc jak najlepiej je dobrać, tak by odpowiadały charakterowi naszej promocji.
Jest to bardzo ważne, gdyż efekty prowadzonej działalności zależą właśnie od dobrze dobranych słów kluczowych. Musimy wybrać te, które nasi klienci najprawdopodobniej wpiszą najczęściej. Oczywiście musza też współgrać z charakterem naszej witryny oraz z produktami, które oferujemy.
Czasem może jednak się okazać, że słowa kluczowe, które wybraliśmy nie są dla nas skuteczne. Spowodowane to może być tym, że dokładnie na te same słowa pozycjonuje się witryna konkurencji. Wtedy będzie trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie i analizować poczynania konkurencji.
4. Etap – wybieramy formę reklamy AdWords
Dzięki Google AdWords można promować witrynę za pośrednictwem:
– reklamy tekstowej – prezentowany jest link i niedługa treść, która zachęci klientów, by weszli na naszą witrynę
– reklamy graficznej – stosuje się ją do promocji określonych produktów. W wyszukiwarce pojawiają się ich zdjęcia, cena i link.
5. Etap – opracowujemy przekaz AdWords
Jeśli chodzi o reklamy z tekstem, zastosować możemy nagłówek i niedługi opis. Z uwagi na pewne ograniczenia, musimy raczej tworzyć jasne, konkretnie określone przekazy, które będą interesujące dla klientów, a także będą dobrze opisywać to, co właśnie promujemy.
Etapy, które wyżej zostały przedstawione to tylko kilka z wielu, z jakimi trzeba się zmierzyć chcąc prowadzić kampanię reklamową.
AdWords to narzędzie bardzo szeroko rozwinięte, w związku z tym warto na bieżąco nabywać nową wiedzę z nim związaną.