Już niedługo fachowcy z branży SEM spotkają się z pewnymi zmianami – Google AdWords zostanie zastąpione Google Ads’em.
Co to dokładnie oznacza?
Rebranding ma za zadanie uprościć i ujednolicić wachlarz produktów dla odbiorców, tak by prościej było im przemieszczać się w sferze systemu reklamowego. Proces zakupu, pomiaru i optymalizacji kampanii ma mieć źródło w jednym punkcie.
Nie trzeba jednak tutaj przeprowadzać żadnych czynności. Wdrożenie innej marki nie będzie oddziaływało na efektywność kampanii, metody nawigacji na kontach bądź metody raportowania.
Jedna płaszczyzna usług promocyjnych Google
Google Ads będzie dysponowało wszystkimi możliwymi kampaniami, jakie będzie oferowało Google, m.in. kampaniami wideo.
Rewolucja zajdzie w modelu oferowanych usług. Utworzy się Google Marketing Platform, które będzie połączeniem narzędzi reklamowych i analitycznych. Powstanie też narzędzie ułatwiające kierowanie produktami reklamowymi – Google Ad Manager, które będzie stanowiło inną platformę programmatic.
Google Ads może oddziaływać na strukturę pracy agencji reklamowych.
Zintegrowanie narzędzi promocyjnych oraz analitycznych w jednym punkcie wywoła potrzebę silniejszej współpracy miedzy grupami, do których obowiązków należy działanie kreatywne, promocyjne i analityczne.
Czemu właściwie wybrano Google Ads?
Google AdWords jest wszystkim znane od długiego czasu. Jego przemiana oraz rebranding stanowi odpowiedź na nowości i rewolucje, jakie można dostrzec w zachowaniu osób korzystających z Internetu w przeciągu minionych lat.
Każdy marketer może teraz dotrzeć do odbiorcy na wiele sposobów – wieloma drogami i z wykorzystaniem wielu narzędzi, których jednak potrzebuje coraz więcej i coraz bardziej zaawansowanych.
Twierdzi się, że to właśnie Google Ads jest stosowną odpowiedzią na wymogi pojawiające się w świecie reklamy internetowej i z pewnością okaże się efektywniejsze niż Google AdWords.