26 października 2018
Google Signals

Za pomocą Google Signals aktualizowane są funkcjonujące właściwości Google Analytics z uwzględnieniem deklaratywnych danych internautów Google, którzy uruchomili Personalizowanie Reklam.

Google Signals przyczynia się do lepszej efektywności procesów remarketingowych, a także umożliwia dokładniejsze raportowanie.

Personalizacja reklam to analizowanie otwieranych reklam. Dzięki niej Google Analytics gromadzi dodatkowe informacje o internautach. Odbiorca, gdy zaloguje się na koncie Google i wejdzie w opcję

Ustawienia reklam, może zmieniać swoje dane, czy zainteresowania. W opcji „Jak personalizujemy reklamy” widnieją informacje o tym, czym się interesujemy zdefiniowane przez algorytm Google na bazie tego, jak zachowujemy się w obrębie Internetu.

Reklamy, które nam się ukazują są zgodne z tym, co jest w obrębie naszych zainteresować.

Ta opcja głównie pozwala nam personalizować treści pojawiających się reklam na każdym sprzęcie, z którego internauta korzysta. Trzeba jedynie zalogować się na nim na swoje konto Google, a cały dalszy proces przebiegnie automatycznie.

Kiedy internauta włączy Personalizację Reklam, wtedy następuje całkowite gromadzenie obrazu interakcji odbiorców z rozwiązaniami internetowymi przez Google Analytics z każdej użytkowanej przeglądarki i urządzenia. Dzięki temu działania jednej osoby, która np. na jednym urządzeniu sprawdza dany produkt, a kupuje go na drugim – zostają połączone.

Takie zintegrowanie zgromadzonych informacji pomaga w lepszym zrozumieniu zachowań odbiorców w sieci.

Na proces transakcyjny w sieci składa się wiele aspektów i wykorzystywanych jest wiele urządzeń.

W technologii, jaka działa do tej pory i wykorzystywała cookies, które instalowano w konkretnej przeglądarce i na konkretnym sprzęcie, szczegółowe analizowanie i modelowanie atrybucji nie jest możliwe, bazuje przede wszystkim na przybliżeniach i przypuszczeniach.

Poprzez dodatkowe informacje gromadzone od odbiorców, którzy uruchomili Personalizację Reklam, Google może określić zachowanie każdego odbiorcy, który korzysta z wielu urządzeń.

Google Signals stosuje połączenie informacji, mających źródło na różnych urządzeniach i przypisuje je do konkretnych odbiorców.

Jest to wielka zmiana w gromadzeniu i relacjonowaniu informacji. Z pewnością da możliwość większego zrozumienia modeli atrybucji, czy mierzenia konwersji od odbiorców.

Działania internetowe będą dokładniejsze, ponieważ na podstawie uzyskanych informacji będzie bardziej oczywiste to, czego oni oczekują.