Obecnie wydawać by się mogło, że chcąc wypromować daną markę należy przede wszystkim przeprowadzić działania obejmujące czynny udział w Internecie, głównie w mediach społecznościowych. Z pewnością są one ogromną szansą na pozyskanie wielu korzyści, jeśli oczywiście odpowiednio wykorzysta się ich wielki potencjał. Aby jednak przeprowadzone działania było owocne należy mieć na uwadze kilka kwestii dotyczących prowadzenia konta na danym portalu, np. na Instagramie. Wśród nich wyróżnia się hashtagi – są to właściwie dopasowane frazy ze znakiem # na początku. W jaki sposób mogą być pomocne?
Dzięki oznaczeniu zdjęcia, jakie zamieścimy na Instagramie właściwymi frazami kluczowymi ułatwimy większemu gronu odbiorców znalezienie naszego profilu. Podczas dobierania właściwych hashtagów możemy zdecydować się na te niezbyt znane jak i te, którymi każdego dnia ludzie oznaczają mnóstwo zdjęć. Internet pomaga na tyle, że dysponuje zestawieniami, z których wynika które hashtagi są najbardziej popularne. Nawet Instagram nasuwa nam pewne sugestie co do słów jakie warto wybrać, przedstawiając obok danego hashtaga liczbę określającą jego popularność. W niektórych sytuacjach zdecydowanie lepiej stworzyć swoje własne oznaczenie, które będzie mogło być wykorzystane do oznaczenia na przykład wykonanych zdjęć przez osoby obserwujące nasz profil, na których jest nasz produkt.
Hashtagi cieszą się również uznaniem na Twitterze, gdzie mają swoje zastosowanie w oznaczaniu wpisów w taki sposób, który ułatwi odszukanie ich w kwestii m.in. jakiegoś danego tematu czy aktualnych wiadomości ze świata. Na Facebooku oznaczanie przez ludzi postów hashtagami przyjęło się w znacznie mniejszym stopniu, m.in. z powodu specyfiki portalu.
Oprócz uatrakcyjnienia treści właściwymi hasthagami, ich celem jest też pozytywny wpływ na jakość naszego komunikowania się z innymi użytkownikami. Należy przemyśleć, czy te używane do tej pory były odpowiednie, czy jednak warto nieco je zmienić, aby osiągnąć jeszcze większe zyski.