Marketing e-mail, czyli wysyłanie newsletterów jest procesem prostym, szybkim oraz tanim, jeśli jest odpowiednio stworzony przynosi wysoki zwrot z inwestycji oraz rzeszę zadowolonych klientów.
Aktualnie tajemnicą wysyłania newsletterów jest przede wszystkim tworzenie ich w sposób profilowany, czyli ustosunkowany do wybranej, konkretnej grupy odbiorców. Ważnym jest, aby podzielić swoich klientów na grupy, tak aby każdy z nich otrzymał wiadomość, na której będzie mu zależało – tą którą otworzy z zainteresowaniem i skorzysta z zawartych tam wskazówek, produktów, czy usług. Najlepszym wyjściem będzie przykładowo w odniesieniu do sklepu internetowego przesyłać do klienta newsletter zawierający produkty pokrewne do tych, które ten klient zakupił już w przeszłości, a które będą dla niego przydatne. Bombardowanie ludzi uniwersalnym mailami zwykle nie przyniesie oczekiwanego skutku, a wpłynie wyłącznie na brak odzewu w zakupie towarów lub usług.
Należy również pamiętać o konsekwencjach, jakie może przynieść źle skonfigurowany e-mail do klientów – mogą oni wówczas utracić zaufanie do Waszego serwisu internetowego. Aby temu zapobiec maila nie powinny narzucać w sposób oczywisty zakupu w Twoim sklepie internetowym, czy też skorzystania z Twoich usług. Powinny one informować w sposób niezobowiązujący o nowych lub pokrewnych produktach do zakupionych wcześniej przez klienta, o nadchodzących wydarzeniach, promocjach w serwisie internetowym, o cennych poradach branżowych dotyczących oczywiście tematycznie serwisu.
Newsletter należy wysyłać w sposób przemyślany i konsekwentny, tak aby w odpowiednim czasie przyniósł adekwatne zyski. Konsekwencja tyczy się również czasu wysyłania e-maili, jeśli wysyłamy go raz w miesiącu, należy robić to w określonym terminie co miesiąc. Czas wysyłania e-maili trudno sprecyzować, zależny jest on od branży i charakteru serwisu internetowego. Zbyt częste rozsyłanie newsletterów może zdenerwować Użytkowników, a zbyt rzadkie może wpłynąć na zapomnienie o istnieniu Twojej firmy i nieotwieranie przychodzących e-maili, traktując je jako spam. Eksperymenty z okresem wysyłania wiadomości są jak najbardziej wskazane, należy badać własną listę mailingową, czyli własnych klientów, aż do momentu, gdy mailing okaże się skuteczny i przynoszący zyski.
Początkowo jednak trzeba przekonać Użytkownika Internetu, aby powierzył nam swój adres e-mail, czyli zapisał się po prostu do newslettera. Nie jest to łatwe zadanie, najlepszym sposobem są ciekawe produkty, zniżki po zapisaniu się do newslettera, interesujące treści oraz zaufanie, które będzie wynikało z Twojego serwisu internetowego.
Jeśli nasuwają Ci się jakiekolwiek pytania związane z tworzeniem newsletterów, bądź potrzebujesz adekwatnego do Twojej branży szablony newslettera z przyjemnością zapraszamy do kontaktu z naszą Agencją Interaktywną IT COMPUTER PARTNER.