28 maja 2019
Kampanie reklamowe w AdSense i AdWords

AdWords – umożliwia dotarcie ze swoją ofertą do wszystkich osób w skali globalnej. Możliwe jest reklamowanie się w wyszukiwarce www, w YT oraz w sieci reklamowej Google. Reklamodawcy ponoszą opłaty za kliknięcia względem Google za to, że pozwala on przedstawić ich ofertę konkretnym odbiorcom.

AdSense
Tutaj zdecydowanie czerpiemy niemałe zyski.
Siecią reklamową nazywa się blogi, portale, czy też witryny, na jakich pojawia się dana reklama. Aby jednak miała ona możliwość na ukazanie się w tym miejscu, właściciel witryny musi się na to zgodzić.
Właściciele stron www muszą zapisać się do wspomnianych sieci i poinformować, że ich strona może służyć jako obszar do wyświetlenia reklam. Mogą określić konkretny punkt, w jakim może ukazać się reklama, a także rodzaje reklam, na które się godzi. System sprawdza materiały na witrynie oraz jej odbiorców. Na bazie wszelkich tych aspektów dopasowuje do witryny właściwe reklamy.
Z pewnością nikt nie wyraziłby zgody na upublicznienie u siebie takich kampanii, jeśli w zamian nie miałby jakiś korzyści. Oczywiste jest to, że nawet najsolidniejsze i najlepiej pasujące reklamy niekiedy wzbudzają irytację w gronie odbiorców. Google w celu zachęcenia osób do zapisania się do sieci reklamowej, prezentuje AdSense w formie źródła dodatkowych dochodów. Gdy reklamodawcy ponoszą właściwe koszty za kliknięcie, jakąś ich część otrzymuje właściciel witryny.

Wobec czego trzeba być ostrożnym?
W kwestii wysokości dochodów, należy zaznaczyć, że jest to zależne wyłącznie od Was. Proporcjonalnie do rosnącej liczby kliknięć w reklamę, rosną dochody. Wyróżnia się kilka wskazówek, którymi warto się posługiwać, gdy zależy nam na tym, by zarobić, ale nie zniechęcić do siebie użytkowników:
– wybierzmy konkretną postać marketingu i interesujące nas materiały, w celu skutecznego przyciągnięcia na witrynę jak największego grona odbiorców. Pamiętajmy, że większy ruch na stronie to szansa na większą liczbę kliknięć w reklamę!
– pamiętajmy o dopasowaniu reklam. W zasadzie Google samodzielnie dostosowuje reklamę do materiałów, jakie są obecne na naszej witrynie. My jednak mamy możliwość ich zmiany, jeżeli nie są zbyt celne, albo mało estetyczne. Bądźmy więc baczni i czuwajmy nad tym, by reklamodawcy pokazujący się u nas odpowiadali naszej tematyce. Czuwajmy również nad konkurencją. Jeżeli mamy witrynę i prowadzimy działalność o zbliżonej tematyce, obserwujmy, czy naszej strony nie odwiedza konkurencja, która jest w stanie niekiedy odebrać nam jakąś część odbiorców.
– pamiętajmy, by nie przesadzać! Upublicznienie kilkunastu obszarów na jednej witrynie może co prawda wydawać się szybką metodą na zarobienie pieniędzy, jednak z pewnością będzie to także czymś odstraszającym odbiorców. Reklamy w zbyt dużej ilości na pewno przytłoczą ich i bardzo możliwe, że nigdy więcej takich klientów już nie odzyskamy. Zachowajmy więc umiar i zadbajmy o odpowiednią ilość reklam.

Jaką funkcję pełni Google?
Google od dawna łączy osoby, które szukają obszarów do reklamowania z osobami, które takie obszary posiadają i marzą w związku z tym o zarobku. Google poprzez takie połączenie tworzy spójną sieć kontaktów i umożliwia wszystkim tym osobom sprawne wymienianie obszarów na kampanie. Każdy więc zaoszczędzi czas, bo nie będzie musiał ciągle kontaktować się z drugą osobą z zapytaniem o taki obszar, a także załatwiać w związku z tym wielu różnych spraw. Tutaj wszystko to przebiega bardzo sprawnie za pośrednictwem Google.
Również algorytm wskazuje obszar dla danej kampanii, albo kampanię dla danego obszaru. Zestawia różne kampanie i wskazuje najlepsze, określa na podstawie aukcji stawki za konkretną kampanię oraz wartość konkretnego obszaru.

Podsumowując
Oba wymienione w dzisiejszym wpisie systemy są różne, dla dwóch witryn, pojedynczej transakcji, której pośrednikiem jest Google.
AdWords umożliwia osobom reklamującym tworzenie i wyświetlanie reklam. Tutaj płaci się za kliknięcie, albo wyświetlenie.
AdSense umożliwia właścicielom stron prezentowanie kampanii  innych firm na własnych witrynach. W zamian za to otrzymują przychody za kliknięcie albo liczbę wyświetleń.