10 września 2018
Karta produktowa

Jak dobrze przedstawić kartę produktową klientom w naszym sklepie www, by nawiązywała ona do interakcji i przekładała się na sposób komunikowania się z nimi?

Mamy dla Was kilka wskazówek

1. Opis

– optymalizowanie pod SEO – kwestia SEO oraz oryginalny, bardzo dobry content to konieczność. Duży potencjał tkwi we frazach kluczowych, jakie pozwalają podwyższyć pozycję danego sklepu w wyszukiwarce i zaangażować trafną grupę odbiorców. O czym należy zawsze pamiętać? O tym, by niczego nie kopiować z obcych miejsc. Warto poświęcić czas oraz pieniądze na oryginalne teksty, mając na uwadze właściwe optymalizowanie treści oraz porządek nagłówków.

– marketingowy przekaz – target dla produktów oraz dobra koncepcja komunikowania się z użytkownikami powinny być dobrze zaplanowane. Wyróżnia się produkty, które dzięki dobremu opisowi przyciągają odbiorców, ale są też takie, dla których treść nie ma żadnego znaczenia, a np. ich właściwości.

2. Zdjęcie

W przypadku wielu produktów bardzo ważne są ich zdjęcia. Klient, który odwiedza stronę produktu i widzi jego zdjęcie z wszystkimi jego elementami – nabiera większego zaufania i bardziej przekonuje się do zakupu. Warto wdrożyć też opcję, która pozwoli na powiększenie obrazu produktu.
Jeśli Wasze produkty najlepiej będą się prezentować w formie ruchomej, warto zamieścić materiał video – może on przedstawiać nawet jedynie instrukcję obsługi.

3. Metody sprzedażowe

Chyba nikomu obce nie są up-selling i cross-selling , dzięki którym uświadomimy odbiorcom zapotrzebowanie na konkretne produkty i pomożemy podjąć decyzje zakupowe. W związku z tym karta produktowa powinna zawierać dział z wyborem pozostałych odbiorców, produktami nieco droższymi i bardziej droższymi, albo polecanymi w danym momencie.

4. Filtrowanie

Warto w swoim sklepie zadbać o intuicyjne rozwiązania, dzięki którym klient szybciej odszuka produkt, przez co transakcja przebiegnie sprawniej. Takim rozwiązaniem są filtry, poprzez które stworzycie szczegółowy zespół produktowy.

5. Opinie

Wiele osób lubi sprawdzać opinie innych na temat zakupionych produktów. Komentarze w dużej mierze wpływają na to, czy ktoś kolejny zdecyduje się na zakupy u nas. Warto więc zadbać o to, by na karcie produktowej było wiele pozytywnych opinii.

6. Media społecznościowe

Warto wykorzystać ich potencjał i oprócz ich prowadzenia i zintegrowania ze sklepem, zamieścić opcję Poleć znajomym. Najlepsza rekomendacja dla naszych produktów to wydana przez klientów na własnym profilu i udostępniona wśród znajomych.