3 września 2018
Linkowanie

Linkowanie to rozwiązanie na to, by dana strona www stała się silniejsza i była widoczna w wyszukiwarce w sieci. Pozornie możemy myśleć, ze jest to łatwe – zdobywanie linków, które kierują prosto do danej strony to bardzo proste, zwłaszcza dla profesjonalistów, którzy specjalizują się w tego typu działaniach.

Jednak, by udało się osiągnąć naprawdę wysoką pozycję witryny w rankingu wyszukiwania, trzeba dodać bardzo dużo linków i wtedy wszystko wygląda inaczej. Istotne jest też wtedy zachowanie umiaru w likowaniu dziennym – nie może być ono zbyt duże.

Podział w linkowaniu

Linki można podzielić bardzo różnie. Istotnym wyznacznikiem jest miejsce, w jakich je zamieścimy. W tej kwestii wyróżnia się linki wewnętrzne oraz zewnętrzne. Linki wewnętrzne funkcjonują w zasięgu tej strony, na którą kierują. Mają duże znaczenie, więc trzeba dbać o to, by je pozyskiwać.

Następny podział dokonywany jest na bazie metody pozyskania linków. Tutaj wyróżnia się linki nienaturalne oraz sztuczne.

Linki nienaturalne – dodaje się je samemu na różnych portalach czy forach. Mają one za zadanie wzbudzić poczucie powszechności konkretnej witryny. Takie linki dodać można przy użyciu różnych programów. Zagraża im jednak to, że wyszukiwarka szybko może je wychwycić i usunąć.

Linki naturalne – są one dodawane przez innych użytkowników albo inne witryny, które cytują nasze treści i je wtedy dodają. Zamieszcza się je całkowicie bezinteresownie, jako uznanie wartościowych materiałów.

Kiedy na jakiejś innej witrynie zamieścimy link z adresem do naszej domeny, sprawdźmy, czy jest to link nofollow, czy dofollow. Oba wymienione typy mają znaczenie dla pozycjonowania witryny, jednak ten drugi – większe. Pomaga on uzyskać większą pozycję witryny. Link nofollow także jest warty zwrócenia uwagi – jest bardzo cenny na niejednej stronie, czy portalu.

W jakim miejscu linkować?

Można je zamieszczać w wielu miejscach we właściwych ilościach, jednak najbardziej popularne to:

– blogi, fora – to najczęściej wybierane miejsca do tego celu
– katalogi witryn – dołączenie swojej witryny do katalogu
– osobiste zaplecze – jeśli je mamy
– handel linkami – współpracowanie z innymi.

Niełatwo wskazać, w którym miejscu powinno być więcej, a w którym mniej linków. Najważniejsze, aby były one zamieszczane świadomie i regularnie.