6 sierpnia 2018
Marketing 360

Kluczowi dla każdej działalności są oczywiście klienci. Ich pozyskanie jest dla nas bardzo ważne. Aby jednak dotrzeć do tej właściwej grupy docelowej, musimy dobrze poznać naszych klientów. Trzeba wiedzieć na jakie działania promocyjne postawić, by móc cieszyć się efektem naszej pracy. Później z tymi działaniami należy dotrzeć do zainteresowanych osób. W jaki sposób możemy tego dokonać? Najlepiej działać na kilku różnorodnych obszarach!

Budowanie Marketingu 360°

Działania promocyjne powinny tworzyć otoczkę wokół klientów. Powinny docierać do nich przekazy promocyjne z wielu sfer, w obrębie których osoby te funkcjonują na co dzień. Obecnie klienci przeglądają Internet na różnych urządzeniach. Nie wszystko jednak toczy się w Internecie.

W skład marketingu 360° wchodzą działania internetowe oraz wszystkie te poza siecią. Aby osiągnąć zamierzony efekt wszystkie procesy muszą ze sobą współgrać i tworzyć harmonię. Taka integracja pozwoli uzyskać zamierzone efekty, co nie byłoby możliwe, gdyby działania te kompletnie do siebie nie pasowały. Technologia nieustannie idzie do przodu, można wykorzystać naprawdę mnóstwo narzędzi i zastosować je w obrębie Marketingu 360°.

Cała koncepcja obejmuje kilka ważnych segmentów, m.in.:

– strony www – każda firma powinna być aktywna w sieci. Nie wystarczy jednak jedynie stworzyć stronę – trzeba ją później aktualizować i pamiętać, aby nigdy nie sprawiła ona klientowi żadnych problemów. Tutaj warto wspomnieć o responsywności – dzisiaj wiele osób korzysta z sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Oczekują oni tego, że każda witryna wyświetli się tam prawidłowo – dostosuje się do wymiarów ekranu danego urządzenia i będzie w pełni funkcjonalna.

– SEM – jest to marketing wiążący się z wyszukiwarkami sieciowymi. Widoczność strony w wyszukiwarce ma ogromne znaczenie – silnie wpływa na to, czy będziemy rozpoznawalni przez odbiorców, czy też nie. SEM stosuje się po to, byśmy byli widoczni w rankingach wyszukiwania i znajdowali się tam na wysokiej pozycji. Rezultat możemy osiągnąć poprzez optymalizowanie strony, pozycjonowanie i linki sponsorowane. Pomoże nam w tym właśnie SEM.– reklama w sieci – to główny segment marketingu sieciowego. Nikomu chyba nie są obce banery oraz to, że klikając w nie, zostaniemy przekierowani na promowaną witrynę. W skład reklamy sieciowej wchodzą też linki sponsorowane – pojawiają się one w rankingach wyszukiwania po wprowadzeniu haseł, jakim odpowiadają.

– Direct Marketing – to inaczej komunikat wysyłany do odbiorcy, np. podczas rozmowy przez tel. W procesie przeprowadzanym w ramach Direct Marketingu kluczowe jest wskazanie konkretnej grupy odbiorców, gdyż posługując się takim typem reklamy, zyski można osiągnąć tylko wtedy, gdy dotrzemy do zainteresowanych osób.

– media społecznościowe – są to bardzo nowoczesne narzędzia, w których tkwi ogromny potencjał. Media społecznościowe cieszą się dzisiaj ogromnym zainteresowaniem wśród wielu osób. W tym miejscu można więc łatwo nawiązać kontakt z szerokim gronem odbiorców, rozpowszechnić markę i prowadzić działania promocyjne, a wszystko to przy poniesieniu naprawdę niskich kosztów.

– reklama powszechna – ona także odgrywa dużą rolę i ciągle jest powszechna. W dalszym ciągu każdy z nas słucha radia, czy ogląda telewizję – reklama tam również pomoże pozyskać nam nowych klientów, tak samo jak plakaty, czy różnorodne tablice.

Marketing 360° polega więc na docieraniu do klienta z reklamą z każdej strony. Aby uzyskać efekt trzeba zastosować narzędzia, o których wspomnieliśmy wyżej, jednak nie trzeba korzystać z nich wszystkich. Możemy wskazać te konkretne, które najbardziej będą pasowały do naszej działalności, ale pamiętajmy, by silnie one ze sobą współgrały. Po dokonaniu wyboru, sprawdzajmy na bieżąco, w jakim stopniu przynoszą one efekt. Dzięki temu, prowadzone przez nas działania będą skuteczniejsze.

Agencja interaktywna It Computer Partner specjalizuje się w prowadzeniu działań marketingowych. Jeśli potrzebują Państwo pomocy w tej kwestii – serdecznie zapraszamy do kontaktu 😉