2 sierpnia 2018
Marketing automation

Wszyscy rozwijający swój biznes w sieci, podejmują się wielu czynności na różnych obszarach, których podstawowym celem jest promowanie marki oraz pozyskanie klientów. Kluczową rolę pełni tu bez wątpienia poprawna strona www. Poprawna, a więc zaktualizowana, czytelna i zawierająca wartościowe informacje. Powinna być również prosta w obsłudze oraz responsywna, z uwagi na fakt coraz częstszego wykorzystywania urządzeń mobilnych przez użytkowników do korzystania z Internetu.
Samo uruchomienie działalności w sieci poprzez np. utworzenie sklepu www raczej niestety nie wystarczy nam do tego, byśmy mogli czerpać zyski. Konieczne jest przeprowadzenie odpowiednich procesów marketingowych.

Czym właściwie jest marketing automation?

Właściwie zaplanowana koncepcja marketingowa równa się z efektywnością, czyli z tym co jest naszym celem. Aby prowadzone przez nas czynności były efektywne, muszą być właściwie przemyślane i koniecznie trzeba z nimi dotrzeć do naszej grupy docelowej. W dzisiejszych czasach, aby osiągnąć sukces w biznesie, ważny jest spersonalizowany marketing oraz dopasowanie udostępnionych treści do właściwych odbiorców. Jednak dobieranie odpowiednich treści dla wszystkich użytkowników w sposób indywidualny z pewnością pochłonęłoby zbyt dużo czasu.

W tej kwestii pomoże nam marketing automation, który bazuje na zastosowaniu specjalistycznego oprogramowania oraz narzędzi, jakie umożliwiają usprawnienie procesów marketingowych.

Działanie

Podstawowym celem automatyzacji marketingu jest podwyższenie skuteczności przeprowadzonych czynności promocyjnych, a jednocześnie podwyższenie zysków. Zamysłem tego rozwiązania jest automatyczne pozyskiwanie informacji związanych z naszymi potencjalnymi odbiorcami, modyfikowanie ich oaz badanie.

Technologia bazuje na tym, że rozpoznaje użytkowników naszej witryny, a także obserwuje ich ruch, pozyskując informacje dostępne w plikach cookies. Pozyskiwane są informacje demograficzne i behawioralne. Narzędzia, które funkcjonują w ramach omawianego rozwiązania umożliwiają pozyskanie wiadomości związanych z zainteresowaniami odbiorców, działaniami podjętymi na witrynie oraz z e-mailami. Dzięki tym informacjom system może rozpoznać użytkowników i zbudować bazę z ich danymi. W kolejnym etapie ma miejsce grupowanie potencjalnych odbiorców według określonych kryteriów. Dzięki temu, istnieje możliwość stworzenia odrębnych ofert dla poszczególnych grup klientów. Później po uwzględnieniu następnych aspektów, spersonalizujemy komunikację i zastosujemy właściwe przekazy marketingowe.

Obszar działania marketing automation

Personalizacja funkcjonuje na wielu obszarach i umożliwia dostosowanie i personalizację przekazu reklamowego. Kluczowy jest tutaj marketing e-mailowy, umożliwiający przesyłanie maili dopasowanych do preferencji ściśle wybranej osoby. Marketing automation a e-mail marketing to jednak dwa różne zagadnienia.

Marketing automation to znacznie szersze pojęcie. Typowy system marketingu e-mailowego funkcjonuje na skutek przesyłania większych ilości jednakowych wiadomości do konkretnych grup odbiorców. Automatyzacja marketingu dostosowuje tekst wiadomości poprzez przyrównanie do siebie wielu zmiennych własności.

Marketing automation pozwala także dopasować treść, która jest widoczna dla odbiorcy naszej witryny do jego potrzeb. Możemy także obserwować ruchy odbiorców w obrębie aplikacji mobilnych, bądź różnych portalach społecznościowych.

Informacje te zmodyfikowane oraz odpowiednio zbadane są dla nas doskonałym źródłem wiedzy o naszych odbiorcach. Dzięki temu łatwiej jest przygotować dla nich ofertę oraz właściwą kampanię reklamową.

Marketing automation daje nam szereg możliwości, jednak w jego ramach potrzebny jest solidny wkład z naszej strony. Musimy właściwie zaplanować działania, dobrze je ukierunkować, śledzić efekty, a z pewnością korzyści będą ogromne.