2 lutego 2012
Mierzenie efektów komunikacji w social media

Na rynku prowadzone są coraz bardziej profesjonalne czynności związane z kampanią reklamową, dlatego też szczegółowiej należy przyjrzeć się mierzeniu efektów w jej komunikacji. Badania mają na celu pokazać w jakim stopniu wasza firma osiąga cele czy też zamierzone zadania. Jak radzi sobie z konkurencją i czy wcielona strategia przynosi odpowiedni zysk.

Ważny w kampanii jest zasięg reklamy i zaangażowanie jakie włożycie w jej prowadzanie. Głównie chodzi o to, by jak największa część społeczeństwa dowiedziała się o zakresie waszej działalności. Za pomocą wskaźników dostępu możemy dowiedzieć się ile razy została wyświetlona. Zasięg może być opłacony reklamami, czyli płatny, może być „zdobyty” (wirusowy), jak i bezpłatny (ograniczony). Ten ostatni to przede wszystkim liczba fanów na Facebooku, obserwujących na Twitterze, czy osoby subskrybujące na YouTube.

Warto jednak mieć na uwadze, że owocne dotarcie do fanów nie jest takie łatwe jak mogłoby się wydawać. Rynek social media ciągle się zmienia, rozwija, dlatego też musi się zmieniać Wasz sposób myślenia o mierzeniu.