Wizytówką każdej firmy jest dobre logo, jak również usatysfakcjonowani klienci. Firma bez wyraźnego logo to jak dom bez solidnych fundamentów.
Koncepcja oraz spójność logo muszą iść ze sobą w parze. Brak jednego z nich może prowadzić do zniechęcenia klientów. Posługiwanie się logiem to wyznaczenie normy, które w praktyce są ważne jak oferowane usługi.
Odgrywa fundamentalne znaczenie przy projektowaniu marki.
Dobre logo powinno być rozpoznawane, eleganckie oraz z prostym przekazem.
David Airey, grafik, zwrócił uwagę i opisał w swojej książce „Logo Design Love”, to, iż przez 33 minuty po przebudzeniu spotykamy się z około 33 przeróżnymi logotypami.
Rozwój technologii dał nam to, że tworzenie projektów staje się coraz tańsze, a czas ich realizacji jest coraz krótszy. Adresat lepiej zapamiętuje Cię po znaku, a nie po samej nazwie.
Dodatkowo logo jest dominującym narzędziem marketingowym.
Przykładem jest taka marka jak Chanel. Dzięki posiadaniu torebki z sygnetem Chanel wzrasta nasz status społeczny.
W błędzie są Ci, którzy myślą, że logo jest zbędnym wydatkiem. W rzeczywistości odgrywa dominującą rolę w każdej firmie!
Spraw by klient Cię zapamiętał!