Jakie błędy popełnia się najczęściej, przy pozycjonowaniu sklepu?
Słaby format url, czyli brak logicznego podzielnia sklepu na kategorie i produkty, w takim przypadku trudno sensowne domeny a tym samym o zainteresowanie i odwiedziny.
Kolejny najgorszy błąd, jaki możemy popełnić to skopiować treść produktu z opisu produktu innej firmy. W takim przypadku Google nie będzie indeksowało waszego towaru, według przeglądarki „ukradliście” czyjąś treść. Najlepiej jest opisać produkt swoimi słowami lub przeredagować tekst, który zamieścił producent. Zapomnijmy o kopiuj/wklej, ucierpicie na tym w Google.
Strategia marketingowa – nic bardziej mylnego. Obsłużmy klienta w pełni, kiedy chce on zakupić towar w naszym sklepie, upewnijmy się, że podany jest numer telefonu czy inny kontakt z nami, brak, rzecz jasna, przełoży się na rezygnację z zakupu i tym samym złą opinią.
Kolejną sprawą jest nawigacja po portalu, najlepiej, jeśli menu z naszymi produktami zrobimy z lewej strony bądź u góry, czyli tradycyjnie, nie wyróżniając się spośród innych sklepów, konkurencji, bowiem klienci są do tego przyzwyczajeni i daje im to poczucie wygody i komfortu.
Kiedy nie osiągamy zysku mimo świetnej ceny, reklamy czy najlepszej obsługi. W takim przypadku musimy pomyśleć czy dany towar mamy na magazynie, jeśli nie, czy warto inwestować w reklamowanie takiego produktu? Wygląda na to, że nie, a jeśli już dany klient wyrazi chęć zakupu, my odnotujemy jego brak, nabywca zapewne do nas nie wróci, co więcej umieści negatywną opinię. Zdarzeniu takiemu musimy zapobiec szybko, mianowicie – zaoferujmy zniżkę, wręczmy bonus, tak, by klient nie czuł się urażony i nieco zmienił zdanie.