Tak naprawdę nie da się określić odpowiedniej godziny czy też dnia tygodnia tak, by nasz newsletter uzyskał korzystne noty pod względem skuteczności prowadzonych kampanii. Po analizie 16 milionów wiadomości udało zebrać się bardziej precyzyjne dane.
Tak więc okazuję się, że aż 22,6% ludzi otwiera wiadomości w ciągu godziny po ich wysłaniu. W przeciągu kolejnych kilku godzin liczba ta spada i jest to tylko 6,2% .
Liczba otwarć szczególnie wzrasta w godzinach 21:00 i 22:00. Ich wskaźnik wynosi aż 36,2%. Godziny 19:00 jak i 20:00 również przynoszą korzyści, ich wskaźnik wynosi 26,5 %.
Sondaż pokazał również, że odbiorcy często czytają wiadomości w godzinach 11:00 – 12:00 oraz 16:00 – 17:00.
Z kolei, jeśli chodzi o dni tygodnia, najkorzystniej wypadła niedziela. Wiadomości w ten dzień otwiera aż 28,5% respondentów. Z znikomo mniejszym wynikiem wypadł piątek, gdzie wskaźnik wyniósł równe 24%.
Odbiorcy w tym dniu najrzadziej subskrybują bazę danych.
Natomiast czwartek mieści się na podium, jeśli chodzi o otwieranie newsletterów.