13 sierpnia 2019
Co nowego w kwestii ustawień sprawozdania połączeń telefonicznych Google Ads?

Niedawno zaszły pewne zmiany, jakie Google wdraża w sferze Google Ads oraz Google Merchanter Center. Wszytsko wskazuje na to, że czekają nas następne, w dodatku szczególnie istotne. Warto odpowiednio się na nie nastawić.
Kto z Was zdążył już dostać informację mailową w kwestii zmian ustawień sprawozdania połączeń telefonicznych Google Ads? Z pewnością jeszcze nie każdy, jednak niebawem powinna ona dotrzeć na wszystkie skrzynki.

W wiadomości będzie można przeczytać informację odnośnie tego, że w ubiegłym roku wdrożono ustawienie sprawozdania połączeń telefonicznych na etapie konta, jakie pozwala włączyć bądź wyłączyć sprawozdanie połączeń w sferze pełnego konta. Na skutek tego nie trzeba kierować tą funkcjonalnością na etapie konkretnych reklam bądź rozszerzeń. W wiadomości podane będzie również, że jeżeli użytkownik chce w dalszym ciągu kontrolować dokładne informacje o połączeniach, związane z czasem trwania połączeń, godzinami ich rozpoczęcia i zaprzestania, numerami kierunkowymi osób dzwoniących i konwersjami telefonicznymi, nie będzie trzeba podejmować jakichkolwiek kroków. Już na początku września na danym koncie użytkownika automatycznie zostanie włączone sprawozdanie połączeń na etapie konta.

Czym właściwie jest to sprawozdanie?
Sprawozdanie to umożliwia sprawdzanie efektywności rozszerzeń połączeń oraz reklam rodzaju – tylko połączenie. Po aktywizacji usługi sprawozdania Google nada reklamie numer Google do tego, by można było przekazywać połączenia. Na skutek tego będzie można analizować informacje odnośnie czasu trwania połączenia, godziny rozpoczęcia i zaprzestania, jak również badać, czy połączenie zostało przyjęte i kod kierunkowy osoby, z którą rozmawiano. Najistotniejsze jest to, że możliwe jest zliczanie połączeń w formie konwersji, a nawet – dopasowanie stawki do zwiększania przypuszczalności konwersji.

Co ulegnie zmianie?
Już na początku września bieżącego roku Google mechanicznie uaktywni funkcjonalność sprawozdania połączeń na etapie konta dla każdego odbiorcy. Jeżeli nie wystąpi konieczność skorzystania z tej funkcjonalności, możliwe będzie jej dezaktywowanie. Wtedy nie będzie można dopasować sprawozdania dla odrębnych rozszerzeń, a także reklam rodzaju tylko połączenie.
Jeżeli ktoś nie wyłączy tej funkcjonalności przed upływem terminu, w którym ma ona zostać uaktywniona automatycznie, będzie możliwe dokonanie tego później.

Co w sytuacji, gdy ktoś korzysta i w dalszym ciągu chce korzystać ze sprawozdania połączeń telefonicznych Google Ads?
W takim przypadku nie trzeba podjąć jakichkolwiek kroków. Po upływie terminu, w którym Google zamierza mechanicznie uaktywnić funkcjonalność sprawozdania połączeń na etapie konta, będzie ona włączona. W przypadku, kiedy aktualnie ktoś nie użytkuje tej możliwości na etapie konta, a wyłącznie reklamy bądź odrębne rozszerzenia, możliwe jest uaktywnienie sprawozdania połączeń telefonicznych na etapie konta w tym momencie i wprowadzenie zmiany.
Na bazie numerów Google do nawiązania połączeń opcja sprawozdania oferowana tylko w sieci wyszukiwania, bada efektywność rozszerzenia połączeń i reklamy rodzaju tylko połączenie. Po aktywacji sprawozdania, do reklamy zostanie przydzielony numer Google do nawiązania połączeń. Umożliwi to poznanie dokładnych danych związanych z połączeniami i zliczanie ich w formie konwersji.

Sprawozdania i efektywność
Numery Google do nawiązania połączeń mogą nie pokazywać się wraz z kampaniami dedykowanymi na komputery, jeżeli dana grupa kampanii nie pozyska minimum ilości kliknięć w przeciągu 4 tygodni. Wtedy ukaże się firmowy numer telefonu.
Google Ads prezentuje rozszerzenia połączeń wyłącznie wtedy, kiedy spełnia się konkretne wytyczne.