12 lipca 2018
Omnichannel – czym jest?

Mimo tego, że pojęcie to gości w świecie marketingu już od dawna, niektórym nadal jest nieznane.

Słowo to nie oznacza nic innego jak wszechkanałowość. Trudno jednak je dokładnie zdefiniować, ponieważ w dalszym ciągu jest czymś nowym i nad ostateczną definicją jeszcze się pracuje. Ponadto omnichannel obejmuje bardzo obszerny zakres narzędzi – tym bardziej trudno jest stworzyć tutaj ściśle określoną definicję.
Jesteśmy jednak w stanie mniej więcej opisać na czym to zagadnienie polega.

Jeśli nadal wśród Was jest ktoś, kto w dalszym ciągu dokonuje podziału na sprzedaż online oraz offline – powinien już raczej odchodzić od tej zasady. Należy zwrócić uwagę na fakt, że obecnie nie ma już tak widocznego podziału słowa sklep na online oraz offline.

W kwestii omnichannelu dla naszego sklepu powinniśmy skupić się na interakcji z klientem za pośrednictwem wielu źródeł zintegrowanych ze sobą, takich jak – strona/sklep internetowy, social media, email marketing itp.

Źródła te są tutaj bardzo istotne, ponieważ omnichannel zakłada całkowite dostosowanie się do potrzeb klientów. Ci za każdym razem stawiają na całkowicie wygodną formę zakupów.

Zdarza się czasem, że początkowo szukamy jakiegoś produktu w sieci, ale ostatecznie zakupujemy go w sklepie stacjonarnym. Występują też sytuacje odwrotne.

Istotne w tej kwestii jest także to, w jakiej formie ułatwimy klientom dokonanie zapłaty i umożliwimy wybranie przesyłki. Jeśli podczas całego procesu zakupowego nie będzie żadnych problemów – przebiegnie on sprawnie i sukcesywnie, możemy takim sposobem zdobywać stałych klientów.

Podstawą dla sklepu jest też zapewnienie szybkiej dostawy produktu do klienta. Tutaj niezbędny będzie nowatorski system e-commerce. Pamiętajmy również, by dołożyć do przesyłki kartę zwrotu, albo wymiany produktu. O wysokim standardzie świadczy bardzo sprawna, tania i dobra obsługa klientów.

Postrzeganie klienta
Klienci uwielbiają mieć szerokie pole w kwestii dokonywania zakupów. Ich działania w obrębie sklepu są przeróżne. Dzisiejsi klienci są w pełni uświadomieni i z pewnością nie kupią wszystkiego, co im zaoferujemy. Lubią czytać opinie o wybranych produktach w sieci, porównują ceny. Sprzedawcy mogą jedynie spróbować posługiwać się sposobami, które są bardzo dobrze dostosowane do preferencji odbiorców. Ich wygoda musi mieć dla nas istotne znaczenie.

Chcą oni też mieć zapewniony dostęp do towarów na każdym sprzęcie. Podczas dokonywania zakupów przez nich niezwykle istotna jest jedna chwila, pod wpływem której stwierdzą oni, że chcą kupić dany produkt.

Trzeba być przygotowanym na każdą okoliczność. Klienci nie lubią zmierzać się z jakimiś problemami – jeśli nasz sklep nie będzie działał na każdym sprzęcie, prawdopodobnie ich w tej chwili stracimy.

Oczywiście przez coś takiego sprzedawcy muszą zmierzać się z wieloma wyzwaniami, ale może to przynieść na przyszłość zadowalające efekty.
Odbiorcy usilnie sprawdzają w sieci informacje na temat wielu produktów. Dzięki temu sprzedawcy mają zapewnione kanały, którymi mogą do nich dotrzeć. Ważna jest jednak integracja wszystkich źródeł.

Sprzedawcy muszą być zorientowani na klientów i podążać za zmieniającymi się ich preferencjami. Tylko w taki sposób możliwe jest osiągnięcie sukcesu.

Na przyszłe lata coraz poważniej przewiduje się, że zwykłe stacjonarne sklepy mogą stracić na znaczeniu. Już teraz zauważyć można, że większość zakupów jest dokonywana w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

Call Now Button