15 lutego 2019
Opinie klientów a sfera SEO

Opinie odnośnie produktów są aspektem, który wpływa na potencjalnych konsumentów i może stanowić ogromne narzędzie marketingu. Z przeprowadzonych badań wynika, że zdecydowana większość Polaków bierze pod uwagę opinie, które panują w ich otoczeniu, podczas dokonywania transakcji w sieci. Wiele osób uwzględnia też treści opublikowane przez innych na witrynach zakupowych i mapach Google. Komentowanie i ocenianie przez klientów dobrze oddziałuje na pozycjonowanie witryny w wyszukiwarkach sieciowych, co ma spore znaczenie dla pozyskania kolejnych odbiorców i wpływania na wizerunek firmy.

Funkcja pozytywnych opinii dla SEO

Mimo tego, że z reguły wydaje nam się, że opinie klientów mają znaczenie tylko dla budowania dobrego wizerunku firmy, ich funkcja jest ogromna również dla odpowiedniego pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Opinie związane z produktami albo artykułami blogowymi mogą poprawić istotne wskaźniki w sferze SEO jeżeli:
– zawierają oryginalną treść
– nawiązują do tematu
– nie są spamem
– nie są wulgarne.

Treści, które nie mają żadnej wartości są oceniane źle przez algorytmy wyszukiwarek. Oryginalność natomiast to bardzo istotny aspekt. Treści, które się powtarzają, nie wpływają na właściwe postrzeganie witryny. Gdy zagwarantowana zostanie właściwa staranność o nieustanny kontakt z konsumentem i blokowanie niepotrzebnych komentarze, wymienione wymogi będą spełnione.

W nawiązaniu do wyżej podanych informacji – istotne jest stałe obserwowanie kolejnych komentarzy i dbanie o utrzymanie obustronnego kontaktu z odbiorcą. Jeśli ma on jakieś wątpliwości, powinniśmy szybko reagować, odpowiadając na takie komentarze. Pomiędzy właścicielem sklepu a odbiorcą nawiąże się pewna więź, a przy okazji w ten sposób tworzył się będzie pozytywny wizerunek firmy, która nie jest obojętna wobec potrzebom odbiorców. Moderacja jest ważna do odsiania komentarzy, które nie mają żadnych wartości w odniesieniu do danego tematu. Usuwanie wulgarnych opinii, a także tych będących spamem powinno odbywać się regularnie, bo w innym przypadku będą one negatywnie oddziaływać na pozycjonowanie witryny i postrzeganie osób z zewnątrz.

Cennym narzędziem, dość mocno wpływającym na klientów jest Google Moja firma. W dzisiejszych czasach mnóstwo odbiorców wybiera daną usługę, czy sklep przez wyszukiwanie słów kluczowych w mapach Google. Jeśli umożliwiona będzie opcja komentowania działalności, konsumenci z większym przekonaniem zaufają konkretnej marce. Założenie konta w tym narzędziu nie jest czymś trudnym, w związku z tym zadbajmy o ten element. By zagwarantować pełną informację odbiorcom, trzeba także pomyśleć o właściwej wizytówce. To wszystko może przyczynić się do tego, że konsumenci chętniej skorzystają z usług takiej firmy.