4 kwietnia 2018
Portale społecznościowe, które pozytywnie wpłyną na SEO.

Wielu z nas każdego dnia po kilka razy odwiedza dany portal społecznościowy, aby sprawdzić newsy u naszych znajomych i podzielić się naszymi. Social media udzielają także pomocy popularnym markom oraz lokalnym firmom w dotarciu do odbiorców.

Celem mediów społecznościowych jest kreowanie społeczności wokół marek.

Marki dążą do tego, by być aktywnym w mediach społecznościowych, gdyż właśnie tam najlepiej można nawiązać relacje z klientami i zaprezentować ofertę. Fanpage albo firmowe konto na Google+ pozwoli zbudować trwałą oraz aktywną społeczność. Można pozyskać tam wielu stałych klientów. Jeśli odpowiednio zachęcimy ich informacjami udostępnionymi w mediach społecznościowych, odwiedzą oni stronę www firmy i nawiążą konwersję – np. dokonają u nas zakupu.

Portale społecznościowe mogą posłużyć jako dodatkowy kanał komunikacji z odbiorcami. W przypadku awaryjnych sytuacji, jakie spotkały naszą firmę warto poinformować o tym naszych klientów właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Interesujące treści publikowane na profilu społecznościowym mogą się szybko rozejść i pomóc nabyć nowych klientów.

Wpływ social mediów na pozycjonowanie

Marka dostępna w mediach społecznościowych oczywiście jest bardziej widoczna w Internecie. Portal społecznościowy wpływa na pozycjonowanie, jednak tylko pośrednio, gdyż:
– linki, które zamieszcza się w mediach społecznościowych nie przenoszą siły zakładki, ale kreują cenne tło procesów opierających się na zdobyciu odnośników „follow”
– treść w mediach społecznościowych stanowi zbyt dużą ilość, by roboty Google mogły ją regularnie badać. W związku z tym obecność firm oraz internautów w social media nie wpisuje się do głównych aspektów rankingu.

Zamieszczenie natomiast linku do witryny na Facebooku pozwoli zwiększyć ruch. Klient zainteresowany udostępnionym materiałem na fanpage’u firmy otworzy odnośnik, przejrzy ofertę na stronie i zakupi coś, co szczególnie przykuje jego uwagę. Link do strony być może prześle znajomym, albo umieści na swoim profilu.\

W dzisiejszych czasach portali społecznościowych jest mnóstwo, nieustanie powstają kolejne, które idealnie dostosowują się do nowych potrzeb użytkowników sieci.
Wśród mediów społecznościowych, które zwiększą widoczność firmy w sieci, pomogą podzielić się nowościami z klientami, nawiązać z nimi kontakt, zbudują zaufanie, należy wyróżnić:
– Facebooku
– Google+
– Twitter
– Linkedln.

Fanpage jest koniecznością w mediach społecznościowych. Klienci wchodząc pierwszy raz na daną stronę sklepu, sprawdzają, czy przedsiębiorstwo posiada fanpage’a i czy jest on często uaktualniany. To właśnie ten czynnik decyduje, czy Klienci przekonają się do danej firmy.
Kolejne korzyści wynikające z posiadania firmowego fanpage’a:
– zdobywanie recenzji oraz rekomendacji
– przedstawianie usług oraz ofert
– opcja umieszczania linków do artykułów oraz treści, jakie znajdują się w serwisie.

Konto na Google+ jest warte posiadania, gdyż można pozyskiwać tam linki dofollow, które są wartościowe dla pozycji domen w SERP. Ciekawym materiałom przyznaje się +1ki, które można zaopatrzyć atrybutem „dofollow”. Jest to jednak możliwe wtedy, gdy profil udostępnia publiczne wieści na temat swoich +1. Warto skupić się też na pozyskiwaniu dużej liczby plusów, gdyż dzięki temu moc SEO wybranego linka jest większa. Spore grono fanów skutkuje mocniejszym profilem konta marki – z pewnością Google będzie miał to na uwadze.

Warto korzystać z mediów społecznościowych, które pozwalają na wprowadzanie tekstów o długości co najwyżej 140 znaków. Wpisy, jakie publikuje się na Twitterze natychmiast się indeksuje i przekazuje do wyszukiwarki. Stosując hashtagi przed każdym zapytaniem, natrafimy na treści, które pochodzą z Twittera.

Takie rozwiązanie pozwoli dotrzeć nam do szerokiego grona znajomych, pozyskać klientów i zwiększyć sprzedaż swoich produktów.

Profil na Printereście szczególnie poleca się sklepom internetowym, które poprzez dodawanie ciekawych zdjęć, promują jednocześnie oferowane produkty. Dobrze skonfigurowane ustawienia konta umożliwiają indeksowanie publikowanych wpisów. Zazwyczaj grafika z Printeresta spotykana jest w wynikach wyszukiwania grafiki Google. Otrzymane zdjęcie otagowane musi być frazami kluczowymi i opatrzone linkiem, który prowadzi do zakładki z produktami.

Media społecznościowe są także przydatne do kreowania wizerunku ekspertów. Jeśli ktoś z Was pragnie podzielić się swoimi zdolnościami oraz kwalifikacjami, polecamy założenie konta na portalu LinkedIn. Profil ten musi być dokładnie opisany za pośrednictwem właściwych fraz kluczowych. Za jego pośrednictwem publikować można linki do swojej witryny oraz dzielić się wiedzą. Należy być również aktywnym – udostępniać nowe wpisy i uczestniczyć w dyskusjach. Dzięki temu widoczność Waszego profilu może być znacznie lepsza, a marka firmy silnie wykreowana.

Jeśli chodzi o nawiązywanie silnych relacji z klientem oraz stworzenie czynnej społeczności wokół marki – aktywność w mediach społecznościowych ma duże znaczenie. Doradzamy wybór kilku portali i skupienie uwagi na mediach, które pozwolą pozyskać duże zainteresowanie internautów. Linki, które udostępnia się na wielu serwisach społecznościowych zaopatruje się w atrybut nofollow, także bezpośrednio nie wpływają na podwyższenie domeny w wyszukiwarce. Media społecznościowe wspierają pozycjonowanie. Pozwolą one zwiększyć ruch na stronie i nakłonić klientów, by podjęli konwersję. Obecność w social mediach nie pozwoli zastąpić jednak cennego contentu na witrynie, zoptymalizowania witryny, dobrych jakościowo linków, które bezpośrednio wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania.