16 stycznia 2018
Powody, które świadczą o tym, że warto prowadzić bloga firmowego.

Firmowy blog skutecznie pomaga budować pozytywny wizerunek marki oraz utrzymać stały, dobry kontakt z Użytkownikami. Co da Ci firmowy blog:

1. Blog, na którym umieścisz ciekawe, interesujące wpisy, na pewno zachęci do Ciebie niejednego klienta, który chętnie odwiedzi witrynę Twojej firmy. Spowoduje to większy ruch na niej i z pewnością zwiększy liczbę odbiorców. Jeśli umieszczone na nim treści będą ściśle związane z tematyką Twojego biznesu, prawdopodobnie na Twojej firmowej stronie zawita duże grono potencjalnych klientów.

2. Regularnie umieszczane wpisy na blogu pomogą Ci również wypozycjonować stronę. Dość częste uzupełnianie strony powoduje, że zajmuje ona wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Największą szansą, żeby tak się stało jest właśnie prowadzenie bloga. Każde następne wpisy to dodatkowe podstrony Twojej witryny. Takie działanie spowoduje, że prawdopodobnie łatwo pojawisz się w wynikach wyszukiwania, dzięki którym Klient trafi na Twój blog. Ponadto, jeśli w tytule, wpisie, opisie zastosujesz dane frazy kluczowe, stworzysz swoją własną bazę słów, po których Użytkownicy Was znajdą.

3. Większy zasięg w kanałach social media – Blog firmowy to też szansa na przekazanie informacji nowemu, większemu gronu użytkowników. Wszystkie wpisy to dobre źródło contentu – z niego można wykorzystywać teksty na kanały mediów społecznościowych. Takim działaniem zaistniejesz w Sieci i poszerzysz grono czytelników swoich treści – wystarczy w poście przekierować ich na Twój blog.

4. Większa szansa na sprzedaż – dobra praktyka, to umieszczenie pod wszystkimi postami odpowiednich call to action, które zachęcą m.in. do zostawienia przez użytkownika adresu e-mail. Przemyśl, czy pod adresem lepiej będzie nakłonić usera, aby dołączył do newslettera, czy może zaproponować mu bezpłatne materiały, które głębiej rozwijają temat poruszony we wpisie. Można też zdecydować się na dodanie formularza subskrypcji w aktywnej formie pop-up, na który na pewno każdy użytkownik zwróci uwagę. Zamieść go jednak w odpowiednim miejscu, tak aby nie stał się dla odbiorców irytujący i nie przeszkadzał im.

5. Wizerunek eksperta – blog firmowy wspiera działania PR-owe. Pomoże Ci on w bardzo pozytywnym wykreowaniu marki firmy. Wstawiane przez Ciebie treści, które będą informować i odpowiadać na pytania użytkowników spowodują, że będziesz odbierany w Sieci jako ekspert. Wszystkie publikowane treści bardziej utwierdzą klienta w tym, na czym będzie polegała wykonana dla niego praca i dostarczą mu pozytywne wrażenie, uświadomi on sobie wszystkie korzyści, jakie wypłyną z poleconej usługi. Klient, który zobaczy na twoim blogu bogate artykuły będzie miał świadomość, że zapewne jesteś bardzo profesjonalną osobą, znasz się na tym co robisz i spokojnie można zlecić Ci pracę.

6. Warto wykreować pozycję lidera na tle swojej konkurencji. Firmy o takim samym profilu działalności jak Twoja, powinny wiedzieć, że jesteś mocnym zawodnikiem i trzeba się z Tobą liczyć. Klienci, którzy będą odwiedzać konkurencyjne witryny, docenią, że prowadzisz bloga, bo da im to świadomość, że sporo możesz powiedzieć o pracy, którą wykonujesz. Blog firmowy może również dać Ci szansę na wiele zaproszeń na przeróżne eventy branżowe, czy prośby, abyś wypowiedział się na zewnętrznych serwisach. Dzięki temu Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna, a jej wizerunek wśród klientów czy osób z branży będzie bardzo pozytywny.

7. Blog firmowy znacznie wesprze Twój biznes. Korzystaj więc ze sposobności reklamy, która tworzy się poprzez każdy kolejny wpis. Możesz napisać tam wiele o swoich usługach, nowych produktach, włączając w treści właściwe frazy kluczowe, dzięki którym klienci łatwiej Cię znajdą. Nie dopuść jednak do sytuacji, aby Twoje wpisy stały się nachalną reklamą. Zdecyduj się na case study, dzięki którym klienci zobaczą jak powstaje Twój produkt i wiele usług, które oferujesz. Jeśli prowadzisz sprzedaż w Internecie, możesz umieszczać poradniki, dzięki którym klienci całkowicie wykorzystają możliwości Twojego produktu. Pamiętaj, że tutoriale i artykuły również pozytywnie dopełnią Twoją ofertę. Takie formy bardzo dokładnie uświadamiają użytkowników o wartości produktów i usług, jakie oferujesz, dlatego to bardzo dobre medium dla każdego sklepu i firmy usługowej.

8. Praca nad relacjami z klientem – dzięki blogowi na pewno zdobędziesz lojalność wielu klientów. Pamiętaj jednak, że nie wystarczy samo wysyłanie do nich komunikatów, dlatego kreuj wartościowe treści, które nakłonią czytelnika do złożenia wypowiedzi i dbaj o sprawny feedback. Warto również odpowiadać na wszystkie komentarze na blogu, w ten sposób każdy użytkownik poczuje się ważny. Przy wypowiedziach rozwiej każdą wątpliwość klienta i skoncentruj się na tym, o co on pyta – te informacje przydadzą Ci się do następnych wpisów bądź przygotowania ofert, w sytuacji gdy na blogu przedstawiasz swoje produkty.

9. Pozyskiwanie pracowników – umieszczane posty z informacjami na temat sukcesów czy istotnych dla przedsiębiorstwa wydarzeń mogą nakłonić do aplikacji możliwych pracowników. Ty jako pracodawca zadbaj o zbudowanie pozytywnego wizerunku i oprócz klientów przyciągnij do siebie dobrych fachowców, z którymi wspólnie będziecie mogli rozwinąć firmę.

10. Obietnica jakości – Teksty, które zdecydujesz się opublikować na blogu prezentuj bardzo profesjonalnie. Content na wysokim poziomie, a także przyzwoita grafika będą decydowały o ocenie jakości oferowanych przez Ciebie usług. Wpis powinien być jasny i czytelny – czytelnik powinien z niego wywnioskować, że Twoja firma realizuje usługi na dobrym poziomie.

11. Pokaż jaka jest osobowość Twojej marki – publikując wpisy na blogu, pokazujesz użytkownikom osobowość swojej marki. Pamiętaj o właściwym dla Twojego biznesu stylu pisania artykułów oraz stopniu ich formalizacji. Niech te aspekty będą zgodne z preferencjami Twoich odbiorców – przemyśl więc, do jakich ludzi konkretnie chcesz trafić i dopasuj przekaz współgrający z ich oczekiwaniami. Zapewne zainteresuje on niejedną właściwą osobę.

12. Zbadanie zachowań użytkowników – Blog może stanowić też dobry materiał analityczny – dzięki kontu Google Analytics przejrzysz wiele informacji, które mogą okazać się ciekawe i cenne dla Twojej firmy. Każdy wpis daje możliwość zanalizowania w jakim stopniu użytkownicy są zainteresowani danym tematem i jakie jest ich zaangażowanie w przeglądanie witryny. Jeśli wyciągniesz właściwe wnioski z tych danych, może pomóc Ci to na przyszłość w prowadzeniu bloga w kwestii tematów publikacji i jego optymalizacji od strony wyszukiwania.

13. Dokładniejsze poznanie odbiorców – wszystkie informacje z narzędzi analitycznych, a także pozostawione przez użytkowników komentarze na pewno pomogą Ci lepiej stwierdzić kim są Twoi odbiorcy. Kiedy dobrze poznasz ich oczekiwania, łatwiej będzie Ci dobrać następne tematy na artykuł, co skutkować może większą ilością pytań ofertowych. Wierzymy, że właśnie o to Ci chodzi.

Wiele czynników wskazuje na to, że blog firmowy jest efektywnym narzędziem promocyjnym. Pomaga zbudować wizerunek marki i podnosi jej widoczność w Internecie. Trzeba mieć jednak na uwadze, że blog ma być wartościowym źródłem informacji, a nie stanowić jedynie promocję usług. Dzięki temu, zwiększysz ruch na swojej stronie i masz szansę poszerzyć grono odbiorców. By blog mógł przynieść korzyści trzeba naprawdę trochę nad nim popracować. Stwórz właściwy zamysł na swój blog- tylko właściwą komunikacją przyciągniesz do siebie zainteresowane osoby.