POZYCJONOWANIE

Pozycjonowanie – osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych

strategia + kreacja + technologia

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach, często zwane SEO (Search Engine Optimization) ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji strony internetowej w wyszukiwarkach na odpowiednie dla danej strony słowa kluczowe.

Celem pozycjonowania jest umieszczenie tych właśnie słów możliwie wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dzięki tej operacji Twoją stronę odwiedzi więcej osób, co pociągnie za sobą wzrost sprzedaży produktów, czy usług. Metod pozycjonowania jest naprawdę wiele, jednak nasi pozycjonerzy wykorzystują wyłącznie te sprawdzone i najbardziej skuteczne, które w rezultacie dają szybkie i długotrwałe rezultaty.

Ponadto doradzamy i pomagamy w doborze tak ważnych słów kluczowych – tylko tych, które są efektywne dla danej branży. Odpowiedni dobór słów kluczowych odgrywa główną rolę, gdyż to właśnie przez ich wpisywanie potencjalni klienci znajdą Twoją stronę!

Ważnym aspektem jest również optymalizacja strony – mianowicie dostosowanie jest pod względem kodu źródłowego do odpowiednich wymogów. Nasi specjaliści dostosowują pod tym względem strony, robione przez inne firmy, aby osiągnąć dla Ciebie oczekiwane rezultaty. (Strony internetowe tworzone przez naszą firmę są w pełni zoptymalizowane i gotowe do pozycjonowania.)

 

 
Czym pozycjonowanie odróżnia się od pozostałych działań reklamowych?itcp_pozycjonowanie_03

 

Funkcjonuje w wyszukiwarce www – pozycjonowanie pozwoli Użytkownikowi, który właśnie szuka jakiegoś produktu czy usługi natrafić na Waszą firmę, gdyż będzie ona widoczna na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Kluczem do pozycjonowania są frazy kluczowe – Użytkownik chcąc znaleźć w Sieci jakiś produkt czy usługę, wpisuje dane frazy, dzięki którym oczekuje, że znajdzie dany produkt/usługę. Jeśli chcecie, aby Klienci dotarli na Waszą stronę www, powinniście na te właściwe słowa się pozycjonować.

Wpływa na świadomość Użytkowników – którzy są przekonani, że te serwisy, które widnieją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania są lepsze niż te, których trzeba szukać znacznie dalej.

Dobrze wpływa na ruch na witrynie – Użytkownicy podczas szukania konkretnego produktu bądź usługi nie mają czasu przeglądać mnóstwa stron jakie wyświetlą się w wynikach wyszukiwania. Jeśli Wasza strona będzie więc widoczna na wysokich pozycjach – istnieje duża szansa, że Klient wybierze właśnie Twoją firmę.

 

 

Najważniejsze elementy w pozycjonowaniu – frazy kluczowe

itcp_pozycjonowanie_07

Niezwykle ważne jest to, aby właściwie dobrać frazy kluczowe. Nie muszą się jednak Państwo niczego obawiać, nasza firma doradzi Wam jakie najlepiej wybrać, żeby skutek był widoczny. Współpracę opieramy na dokładnym zbadaniu rynku oraz konkurencyjności w Waszym profilu działalności, aby wskazane frazy kluczowe na pewno mogły dać Wam zysk w niezbyt długim czasie. Powierzając nam to zadanie, możecie być Państwo w pełni spokojni!

W jaki sposób ustalamy jakie frazy kluczowe zostaną wybrane?
Najpierw zaczynamy od spotkania z Państwem, aby dokładnie je wspólnie ustalić. Robimy „burzę mózgów” i zapisujemy wszystkie odpowiednie słowa. Następnie dokładnie badamy te frazy i wyodrębniamy takie, których poszukują Użytkownicy w wyszukiwarce www, jednocześnie badamy wtedy również konkurencję. Po przeprowadzeniu tych czynności, wykonujemy listę, na której są tylko te słowa, których często się wyszukuje i które na przyszły okres zaowocują większym ruchem na Państwa witrynie. Słowa kluczowe będą głównym elementem całego procesu pozycjonowania, dlatego są tak ważne.

Dla kogo szczególnie jest przeznaczone pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie powinna zdecydować się każda firma oraz indywidualna osoba, która posiada serwis www – czyli stronę internetową, sklep internetowy bądź portal internetowy. Każdy kto posiada wymienioną witrynę powinien zadbać o to, aby była ona widoczna w Internecie.

Cel takiego procesu to część marketingowo-sprzedażowa. Obecnie wyszukiwarka Google stanowi główny element każdej osoby, tam można znaleźć mnóstwo informacji, których szukamy bardzo często. Bez wątpienia można więc przyznać, że odpowiednie wypozycjonowanie Państwa serwisu www w wynikach wyszukiwania jest niemalże niezbędne.

Na usługę pozycjonowania powinny zdecydować się osoby, które:itcp_pozycjonowanie_15

– aktualnie sprzedają produkty oraz usługi przedsiębiorstwa w Sieci,

– planują zacząć sprzedawać produkty bądź usług w sieci, wykorzystując ją jako dodatkowe miejsce ich rozpowszechnienia

– chcą poszerzyć sprzedaż produktów/usług jaka miała miejsce do tej pory,

– chcą bardziej rozpowszechnić firmę poprzez większy ruch na swoim serwisie www,

– myślą przyszłościowo,

– mają świadomość, że obecność w sieci w obecnych czasach to konieczność,

– chcą stworzyć markę w większej skali,

– działają online oraz offline.

 

Działania, które wiążą się z usługą pozycjonowania.
Wszystkie usługi pozycjonowania jakie zleca się naszej agencji po doborze właściwych fraz kluczowych opierają się o elementy, takie jak:
Optymalizacja
1. Optymalizacja – jest to dokładne zbadanie kodu źródłowego serwisu www oraz w razie konieczności oparta jest ona o jego poprawę, także w obrębie struktury. Ponadto obejmuje ona też zbadanie jak szybko wyświetla się witryna internetowa, na którą oddziaływać może liczba kodu witryny, poziom wagi grafik i obrazków. Optymalizowanie grafik, jakie są umieszczone w serwisie www, obejmuje głównie ich wagę i przydzielenie właściwych opisów i treści, które sprawią, że grafika nie okaże się nie do użytku dla robotów wyszukiwarki. Szczególny element podczas optymalizacji to też układ właściwej hierarchii tekstu – nagłówek h1, h2, h3, a także metatagi. O tym, czy serwis www wyświetla nam się właściwie dowiemy się dzięki standardom W3C, dlatego ważne jest również zapewnienie prawidłowości z nimi. Jest to najistotniejszy element pozycjonowania.
Content martketing
2. Content marketing – jest to właściwe stworzenie i umiejscowienie tekstów nieskomplikowanych i wartościowych dla Użytkowników, a także szukanych przez roboty w sieci. Ważne jest, aby wszystkie teksty w serwisie internetowym były cenne – aktualnie witryny są analizowane przez Google pod względem treści wartościowych jakie się na nich znajdują – są to teksty oryginalne i wiążą się z tematyką stron www, zawierają takie wiadomości, dzięki którym Użytkownicy dowiedzą się czegoś nowego. Teksty te powinny obejmować właściwie zawarte wybrane frazy kluczowe. Projektując więc witrynę dla Google trzeba pamiętać, aby zamieścić na niej bardzo dużo wartościowej treści. Użytkownicy jednak nie lubią zbyt dużo tekstu, niezbyt chcą go czytać. Wtedy ważny staje się content marketing, który polega na tym, aby akapity treści przedzielić grafiką, infografikami, wykresem, czy tabelą – tak, by tekst był dla Użytkowników wygodny. Należy pamiętać, aby nie kopiować żadnych elementów treści z innych stron www.
Link building
3. Link building – są to czynności opierające się na linkach, a więc odnośnikach HTML do danych witryn, podstron, dokumentów. Link building polega na pozyskiwaniu linków, które zaprowadzą innych do Waszej strony. Trzeba jednak umieszczać je we właściwych miejscach, tak by było efektywne i przyczyniło się do osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarkach www. Serwis www znacznie może zyskać w wynikach wyszukiwania jeśli zostanie umieszczona odpowiednia liczba linków i ich odpowiedni rodzaj, jednak jeśli zostaną użyte linki niewłaściwej jakości – może mieć to negatywne strony, m.in. grozi wtedy kara w postaci zablokowania serwisu bądź jego pozycja znacznie wynikach wyszukiwania znacznie się obniży. Trzeba mieć na uwadze, że dzisiaj wszystko kontrolowane jest przez Google, dlatego najlepiej taką usługę oddać w ręce agencji interaktywnej.
Analiza
4. Analiza - element, który występuje podczas całości działań związanych z pozycjonowaniem. Polega ona na szczegółowym monitorowaniu efektów działań SEO oraz ich analizie, w celu uzyskania możliwości zwiększenia pozytywnych efektów w krótkim czasie jednak w aspekcie długoterminowym. W ramach analizy tworzone są również szczegółowe raporty związane z osiąganymi efektami. Systematyczność w tego typo działaniach jest bardzo ważna, dzięki niej utrzymujemy stała kontrolę oraz jesteśmy w stanie szybko zareagować na ewentualne negatywne skutki.