25 lutego 2018
Proces zakładania strony firmowej na portalu Facebook.

Wielu przedsiębiorców twierdzi, że jeśli posiadają stronę internetową, to już niebawem będą mogli cieszyć się szerokim gronem klientów. Jednak sama strona firmowa nie jest gwarancją nieustannego przybywania klientów warto pomyśleć o innych mediach przekazu np. mediach społecznościowych.

Najbardziej popularny w naszym kraju serwis tego typu to Facebook. Nieustannie rośnie jego popularność, a zarazem baza możliwych klientów. Dzięki temu każdego roku coraz więcej firm korzysta z Facebooka jako narzędzia marketingowego.

W jaki sposób prowadzić firmowy fanpage?

Na starcie działań reklamowych przedsiębiorstwa w portalu Facebook staje przed nami zadanie założenia fanpage’a. Na tej stronie publikuje się informacje dotyczące naszej firmy, aktualności, zdjęcia czy szczególne dla klientów informacje. W tym celu trzeba przeprowadzić kilka łatwych działań.

  1. Niezbędne jest konto prywatne

Aby na Facebooku założyć stronę, niezbędne jest konto prywatne. Dlatego te osoby, które go jeszcze nie posiadają, koniecznie muszą je założyć. Ta czynność jest bardzo prosta, wymaga jedynie wypełnienia wszystkich danych w formularzu Rejestracja na stronie głównej.

Należy pamiętać, że nie powinno się zakładać kont prywatnych fikcyjnych, gdyż profil ten wraz z naszą firmową stroną, fanami i postami za jakiś czas może zostać usunięty przez portal Facebook.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest dołączenie konta firmowego do profilu właściciela przedsiębiorstwa czy managera. Ta osoba może przydzielić pracownikom prawa administratora lub redaktora treści, aby również oni zarządzali firmową stroną,

Osoby, które cenią sobie prywatność mogą być spokojne – dla nikogo nie będzie widoczne powiązanie prywatnego konta z fanpagem. Jedynie administrator będzie wiedział, kim jest właściciel firmowej strony.

  1. Należy stworzyć nową stronę

Po tym jak konto prywatne będzie już założone, trzeba rozwinąć strzałkę w prawym, górnym rogu ekranu i wybrać opcję Utwórz stronę.

Przekierowani zostaniemy na stronę, na której trzeba poinformować o typie naszej działalności.

Wśród wielu możliwości, do wyboru będą opcje takie jak:

– lokalna firmę bądź miejsce – dla przedsiębiorstw czy instytucji, które zlokalizowane są w konkretnym miejscu

– firma, organizacja bądź instytucja – niezależnie od lokalizacji

– marka bądź produkt – dla danego typu produktu bądź gałęzi produktów

– artysta, zespół bądź osoba publiczna

– rozrywka – kiedy chcemy reklamować przedmioty czy produkty, które wiążą się z kulturą oraz rozrywką

– witryna organizacji dobroczynnej non-profit czy społeczności.

Kiedy kategoria zostanie już wybrana, trzeba wskazać z listy właściwą pozycję i wprowadzić nazwę. Np. – kiedy tworzymy fanpage dla przedsiębiorstwa prowadzonego przez nas, należy wybrać Firma, organizacja bądź instytucja, dobieramy właściwą kategorię z listy, wprowadzamy nazwę i naciskamy opcję Rozpocznij.

Od tej chwili posiadamy już fanpage. Musimy jednak uzupełnić jeszcze najważniejsze informacje dla użytkowników, które mogą zainteresować potencjalne grono odbiorców.

  1. Proces uzupełnienia informacji

Tutaj będziemy proszeni o wpisanie danych. Jest to jednak proces nieobowiązkowy. Będzie można pominąć wszystkie punkty, ale nie jest to konieczne. Nasza strona może być wtedy nieatrakcyjnie odbierana przed odbiorców, zatem najlepiej wszystkie pola wypełnić.

Informacje

Tutaj mamy możliwość opisania profilu działalności, tematyki czy przedmiotu strony, a także dodania adresu internetowego zwyczajnej witryny www. Ta opcja pozwoli na odsyłanie do niej klientów z fanpage. Można również zmienić nadany przez Facebooka adres strony fanpage na uproszczony. Przez użytkowników będzie on lepiej odbierany i zapamiętany.

Zdjęcie profilowe

W tym miejscu umieszczamy widoczne dla wszystkich odbiorców zdjęcie. Osoby prywatne dodają zazwyczaj zdjęcie twarzy, a firmy czy instytucje logo. Najważniejsze, by wprowadzone zdjęcie profilowe było zgodne z tematem fanpage. Jest to bardzo istotny punkt, gdyż bardzo często użytkownicy pomijają strony, na których nie ma zdjęcia.

Zdjęcie to musi przekraczać 180×180 pikseli. Zostanie ono przycięte do kwadratowej wielkości. Można jednak też ręcznie wykadrować obraz.

Dodaj do ulubionych

Takie rozwiązanie ułatwi nam nawigację. Dodając stronę do ulubionych, będzie ona widoczna na głównym panelu Facebooku. Dzięki temu dostęp będzie znacznie prostszy.

Preferowane grono użytkowników strony

Tej sekcji warto poświęcić nieco więcej czasu. To rozwiązanie pozwoli na wyświetlanie się naszej strony właściwemu gronu docelowych odbiorców, których wskażemy. Dzięki temu dotrzemy do użytkowników, którzy są zainteresowani tematyką naszej strony. Można określić lokalizację do wskazania czy odrzucenia, nadać przedział wiekowy, wskazać płeć bądź zainteresowania, a także język, którym odbiorca się posługuje.

Na koniec wybieramy opcję Zapisz. W tym momencie mamy w pełni utworzonego fanpage.

Aby bardziej zainteresować odbiorców naszą stroną, warto dodatkowo pomyśleć o tym, by ją właściwie uatrakcyjnić.

Jeśli uznamy, że nie chcemy strony, którą utworzyliśmy bądź podczas jej zakładania popełniliśmy jakiś błąd – możemy łatwo poprawić błąd lub po prostu usunąć fanpage. Wystarczy wejść w opcję Ustawienia, dalej w sekcji Ogólne zjechać w dół i wybrać Usuń stronę, a na koniec potwierdzić tą decyzję.

Podczas tworzenia strony firmowej na portalu Facebook, warto posiadać też firmową stronę www. Przedsiębiorcy prowadzący działania reklamowe w social media, w połączeniu z fachową stroną www mogą liczyć na spore zyski.

Oprócz Facebooka są również inne portale społecznościowe, które warto wykorzystać w celach biznesowych. Nie są co prawda tak popularne jak Facebook, jednak również przydają się podczas prowadzenia reklamy w sieci:

– Google+

– Instagram

– Tweeter

– Linkedin

– GoldenLine

– Pinterest

– Snapachat                                                                                              

Są to portale bezpłatne, z których warto skorzystać.