24 września 2019
Program lojalnościowy dla Twojego biznesu internetowego – jakie są jego rezultaty?

W dzisiejszych czasach walka o nowego klienta w biznesie toczy się na tym samym poziomie, co walka o utrzymanie stałego. W związku z tym programy lojalnościowe są jak najbardziej trendy. Wielu sprzedawców działających w sieci traktuje je jako najlepszą metodę na komunikację z odbiorcami.

Czym jest program lojalnościowy?
Jest on koncepcją marketingową marki, w związku z którą nagradza się punktami lojalnościowymi stałych odbiorców, w celu zachęcenia ich do powrotu do nas i dokonania kolejnych zakupów. Dzięki temu programowi można skutecznie utrzymać odbiorców, którzy z dużą częstotliwością decydują się na skorzystanie z naszej oferty. Ponadto zapewnia on mnóstwo korzyści. W dzisiejszym wpisie skupimy się na tych kluczowych, będących wynikiem wprowadzenia programu lojalnościowego na witrynie naszego sklepu www.

Rezultaty wynikające z programu lojalnościowego

1. Utrzymanie stałych odbiorców i większa szansa na pozyskanie nowych
Utrzymanie odbiorcy to kluczowy cel tego programu. Firmie bardzo na tym zależy. W końcu żadna nie chce tracić swoich stałych, wiernych klientów. Dlatego dostarcza im ona pewnych niespodzianek, np. w postaci punktów lojalnościowych, dzięki którym są oni wierni tej właśnie marce. Omawiany program jest kluczową sferą koncepcji utrzymania odbiorcy. Dodatkowo można też przyznać punkty nowym odbiorcom, które będą stanowiły dla nich bonus za to, że do nas dołączyli. Takim sposobem bardzo szybko uczynimy ich wiernymi w stosunku do naszej marki.

2. Zwiększenie sprzedaży
Programy te są niezwykle efektywne w procesie zwiększania zysków ze sprzedaży online. Przyznanie odbiorcy punktów za zrealizowaną transakcję zwiększa prawdopodobieństwo tego, że ten chętnie do nas powróci i dokona kolejnych zakupów. Chyba każdy lubi nagrody! Dlaczego więc nie wykorzystać ich w swoim biznesie? Naprawdę warto, ponieważ dzięki temu można utrzymać przy sobie odbiorcę i skutecznie zwiększyć sprzedaż.

3. Program lojalnościowy opłaca się!
Utrzymanie stałych odbiorców to tańszy zabieg w odróżnieniu od tego, który wiąże się ze zdobyciem nowych. Ufność wypracowana z obecnymi odbiorcami wymaga wkładu pracy, finansów i starań. Przeobrażenie nowej osoby w wiernego odbiorcę wiąże się z tymi samymi wymogami. Aby pozytywnie wpłynąć na nowe osoby, by zechcieli w obrębie naszego sklepu poczynić te same kroki, co czynią stali odbiorcy, trzeba się trochę natrudzić i w związku z tym ponieść niemałe koszty.

4. Przeniesie więzi z odbiorcami na wyższy stopień
Aby marka mogła się rozwijać, przede wszystkim firma musi pozostać w dobrych relacjach z odbiorcami, których trzeba doceniać i odnosić się do nich w sposób szczególny. Trzeba wzbudzić w nich pozytywne emocje, aby czuli się oni potrzebni i ważni. Firma powinna popracować nad zbudowaniem silnej więzi z całą swoją grupą odbiorców. Wielu klientów twierdzi, że właśnie omawiane programy to detal tych relacji. Kiedy przyzna im się nagrody za zrealizowanie transakcji, lepiej postrzegają oni daną firmę, są do niej bardziej przekonani.

5. Zwiększanie świadomości marki
Bardzo prawdopodobne jest to, że jeśli odbiorcom przyzna się nagrodę za zrealizowanie transakcji u nas, wówczas powiedzą oni o naszej firmie bliskim osobom, dzięki czemu będzie o nas głośniej. Te bliskie osoby być może powiedzą o tym swoim znajomym i tak nasza popularność wzrośnie – w łatwy, darmowy sposób. Z pewnością niejedna osoba sama zechce poznać nas bliżej, odwiedzając nas i dokonując zakupów. Takim sposobem będziemy mogli cieszyć się większymi zyskami.

Program lojalnościowy może skutecznie wzbudzić zainteresowanie wśród odbiorców, którzy chętniej dokonają u nas zakupów, powrócą do nas w przyszłości i być może przyprowadzą ze sobą nowych klientów. Warto rozważyć jego wprowadzenie.