21 września 2018
Reklama natywna

Reklama natywna ostatnimi czasy zyskuje na popularności. Stosuje ją wiele marek nie tylko w celu tworzenia wizerunku, ale również promowania własnych produktów.

Native Advertising

Ten format reklamowy jest obecnie w sieci bardzo modny. Jest to spowodowane tym, że stale rośnie liczba osób, które wykorzystują aplikacje blokujące reklamy, dlatego firmy mają problem, by dotrzeć do odbiorców za pośrednictwem powszechnych metod. Reklama natywna stanowi pewien typ artykułów sponsorowanych, jakie są nam znane z prasy drukowanej. Styl i wygląd treści oraz pozostałych formatów w tej sferze przypomina treści redakcyjne. Takie materiały udostępniane są pomiędzy artykułami, nowościami w taki sposób, by odbiorca nie miał możliwości rozpoznania treści redakcyjnych i reklamy.
Rolą reklamy natywnej ma być pozorowanie typowego artykułu bądź reportażu. Jest to bardzo efektywny format w przekazie reklamowym.

Pewna i efektywna

Reklamy na stronach często zasłaniają treści i uniemożliwiają ich przeglądanie, dlatego odbiorcy raczej ich nie lubią. Wiele firm oraz wyszukiwarki zdają sobie z tego sprawę. Witryny, na jakich pojawia się wiele obszernych reklam spadają w rankingu wyszukiwarki na niskie pozycje. Reklama natywna staje się dominująca w serwisach tematycznych oraz blogach. W zastosowaniu praktycznym reklama natywna nie jest tylko typowym tekstem, ale też reklamą native display, promowanym klipem typu TruView.

Reklamą natywną mogą być też posty sponsorowane w mediach społecznościowych. Jest to bardzo tania forma reklamy i bardzo skuteczna.

Sposoby na podwyższenie efektywności reklamy natywnej

– efektowne obrazy – w tej kwestii wiele możliwości oferuje Internet. Użytkownikom można pokazać ogromną liczbę wysoko jakościowych zdjęć. Interesujące fotografie bardzo łatwo i szybko wyróżniają się w tłumie. Nie powinno się jednak wykorzystywać fotografii, która ma oznaczenie w formie logo marki oraz takiej, która silnie kojarzy się z produktami marki i fotografiami, jakie stosowane są w innych działaniach promocyjnych.

– tytuł – powinien na tyle przyciągnąć uwagę użytkowników, aby zechcieli oni kliknąć w reklamę, a przede wszystkim – przejrzeć całą treść. Nad tytułem

należy się silnie skupić, ponieważ to on głównie ma zwracać na siebie uwagę odbiorców.

– jednakowy poziom między informacją a perswazją – reklama natywna jest charakterystyczną formą reklamy. Aby oddziaływanie było efektywniejsze, ważne jest utrzymanie określonych proporcji w przekazie.

– najlepszy format – reklama natywna niekoniecznie musi być typowym artykułem reklamowym, ale też może mieć formę fotoreportażu, instruktażu, czy poradnika. Format musi być dostosowany zarówno do specyfiki przekazu jak i miejsca udostępnienia oraz odbiorców docelowych, do których kierujemy komunikat

– miejsce udostępnienia – wybierając platformę, należy uwzględnić specyfikę użytkowników danego serwisu oraz stopień ich akceptacji na reklamy.
Reklama natywna jest bardzo efektywnym formatem, zwłaszcza w czasach wielkiej powszechności aplikacji, które blokują reklamy. Rozwiązanie to cieszy się już teraz sporym zainteresowaniem wśród odbiorców!