Jak powszechnie wiadomo, reklamy w serwisach internetowych, portalach czy nawet na blogach internetowych mogą dawać spore zyski. Jeśli jest to przemyślana decyzja, która nie utrudni nawigacji na stronie oraz nie zmieni podejścia użytkowników do serwisu jest bardzo trafnym rozwiązaniem, ponieważ wtedy serwis może „ zarabiać sam na siebie”.
Od momentu, gdy Instagrama przejął Facebook, zaczęto myśleć nie nad tym czy wprowadzić reklamy, lecz kiedy zostaną one wprowadzone. Kiedy liczba użytkowników tego popularnego serwisu przekroczyła 150 milionów, podjęta została decyzja, żeby serwis zaczął przynosić zyski. Ma to być kierunek nowego rozwoju dla tego portalu.
Narzędzia do marketingu internetowego na Instagramie, które zwiększą możliwości dotarcia do potencjalnych klientów to kolejna wspaniała możliwość dla marketingowców. Zawierane reklamy będą targetowane oraz przyjazne dla użytkowników (nie będą pojawiać się w postaci wyskakujących, denerwujących okien, które trzeba zamykać). Elementy sponsorowane będą wyświetlane w postaci zdjęć lub kilkudziesięciosekundowego filmiku.
Dzięki wprowadzonym zmianom do dziś wiele światowych korporacji umieściło swoje reklamy na Instagramie, a w tym między innymi McDonalds. Choć wygląda to bardzo dobrze i jest wspaniale wkomponowane w tło, mamy nadzieje, że nie ucierpią na tym użytkownicy Instagrama.