17 maja 2018
SEO PR – na czym polega?

Działania SEO PR uznawane są przez profesjonalistów do spraw marketingu za kluczowy element koncepcji e-marketingowej.

Jest to nowy stosunek w zakresie optymalizowania treści i pozycjonowania marek.

SEO PR to koncepcja PR, a więc tworzenia formalnych relacji pomiędzy firmą, a jej klientami. Jest to głównie kontrolowanie wypowiedzi w sieci związanych z marką oraz właściwe nakierowywanie rozmowy w kwestii usług i produktów wystawionych na sprzedaż. Jest to powiązanie content marketingu z prowadzeniem mediów społecznościowych, optymalizowaniem witryny i podwyższeniem przejrzystości witryny oraz oceny o firmie.

W taki sam sposób, w jaki internauci reagują na naszą firmę, marka zostaje wprowadzona w ich życie.

Dzięki tym działaniom marka zyska bardzo dobry wizerunek:

– należy spisać wszystkie frazy kluczowe, które wiążą się z daną marką i sprawdzić ich widoczność w wyszukiwarce  oraz oceny, jakie są im przypisane. Wykorzystać tu można narzędzia sieciowe do kontrolowania ocen.

– należy opublikować fachowe artykuły w serwisach różnych branż. Można stworzyć własną bazę branżową oraz współpracować z działającymi gazetami, czy blogerami.

– należy pozycjonować wykreowane treści w taki sposób, by osiągały wysokie pozycje w rankingach wyszukiwania.

– należy rozpoczynać rozmowy na różnych forach w sieci, obserwować złe oceny, reagować na nie, kontrolować każdą wypowiedź, jaka pojawi się w sieci i będzie związana z daną marką.

Działania związane z pozycjonowaniem wpływają na PR, natomiast PR wpływa na działania związane z pozycjonowaniem.

Optymalizowanie witryny w zakresie działań SEO PR to coś więcej niż jedynie procesy techniczne.  To proces, który jest połączeniem względów technicznych i metod prezentowania danego przedsiębiorstwa, usług i artykułów. Są to solidnie zebrane, prawdziwe wiadomości, teksty prasowe, które obejmują szczegółowe informacje, czytelne oferty, nakłaniające do zakupów.

W zakresie SEO PR bardzo istotne jest pracowanie nad pozycją treści i zadowalających opinii oraz promocja contentu za pośrednictwem kanałów PPC. Z pewnością każdy przedsiębiorca przyczyni się do wykreowania pozytywnego wizerunku firmy, gdy będzie komentował wypowiedzi internautów, udzielał rad i rozwiewał ich wątpliwości.

Aby jednak procesy SEO PR były efektywne, witrynę firmową trzeba dobrze zbudować oraz zoptymalizować od strony wyszukiwania. Jeśli zawarta na niej treść będzie cechowała się złą jakością, małą przejrzystością, zawartością błędów i niedostosowaniem do wizji firmy, koncepcja PR nie zatrzyma użytkowników witryny. Pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, trzeba o tym pamiętać.

SEO PR pomaga rozszerzyć rozpoznawalność firmy, dotrzeć do szerokiego grona klientów oraz pozyskać zadowalające oceny i opinie. Wspiera także realizowanie koncepcji marketingowej, misji oraz wizji firmy. Działania SEO PR służą także negocjacjom. Zawsze możemy podpierać się swoimi pozytywnymi ocenami.

Działaniom SEO PR trzeba poświęcić dużo czasu i uwagi, jednak na przyszłość przynoszą one zadowalające efekty.