SEO
Pozycjonowanie ostatnimi czasy uległo znacznemu zrewolucjonizowaniu. Obecnie nie jest wystarczające wyłącznie używanie fraz kluczowych w testach na witrynie z taką częstotliwością jak to możliwe, by być widocznym w najwyższych wynikach wyszukiwarki. Ta marketingowa dziedzina jest teraz znacznie bardziej skomplikowana. Na pozycję strony w wynikach oddziałują setki różnorodnych wskaźników. Nie każdy z nich jest oczywisty i znany, ale w przeważającej części wzbudzają wątpliwości specjalistów. Miejmy świadomość tego, że w rzeczywistości Google do tej pory nie przedstawiło wszystkich uwarunkowań rankingowych. Nakreślane są tylko pewne uogólnione kierunki, na podstawie czego można wyłapać trendy, według których będzie niebawem podążało.
Rozwój ruchu mobilnego
Trend ten obowiązuje już dość długo. Kilka lat temu po raz 1. można było zaobserwować, że strony www częściej były wyświetlane na urządzeniach mobilnych niż stacjonarnych. Niebawem z pewnością przeważająca część odbiorców będzie korzystała z mobilnej sieci. Już teraz koniecznie trzeba dbać o to, by strona była właściwie wyświetlana na wszystkich sprzętach mobilnych, jeśli zależy nam na zaistnieniu w najwyższych wynikach w stacjonarnym indeksie. Optymalizacja witryny pod kątem osób korzystających z Internetu na smartfonie, czy tablecie to obecnie klucz do właściwej widoczności w wynikach wyszukiwania.
Więcej zapytań głosowych
Obecnie wielu internautów chętnie posługuje się opcją głosowego wyszukiwania. Trzeba przyznać, że funkcjonuje ona bardzo sprawnie, ponadto odbiorcy mają możliwość korzystania z inteligentnych asystentów językowych. Tego typu opcja będzie coraz bardziej zyskiwała na popularności, gdyż jest bardzo wygodna i szybsza od zwykłego wpisywania pytania. Można przypuszczać, że będzie ona bardzo mocno dominowała w obrębie mobilnej sieci, co poważnie przełoży się na dobór pozycjonowanych słów oraz metodę ich pozycjonowania. Każdy, kto będzie chciał zająć czołową pozycję w wynikach wyszukiwania będzie musiał wziąć pod uwagę podczas optymalizacji witryny fakt, że odbiorcy zadając pytanie głosowe, będą wypowiadać pełne tego typu zdania.
Content w dalszym ciągu króluje
Obecnie wartościowe treści to takie, które cechują się bardzo wysoką jakością, są interesujące dla odbiorców i wyszukiwarki. Podczas ich tworzenia najpierw trzeba mieć na uwadze oczekiwania odbiorców, a dopiero później wyszukiwarki, która sama jest w stanie rozpoznać intencje twórcy i określić jakość strony. Poza tym treści nie mogą być tworzone w oderwaniu od preferencji naszych potencjalnych odbiorców. Ich głównym celem jest pozyskanie odbiorców i zwiększenie zysków.
Rozwój algorytmu
Algorytm wygląda z biegiem czasu coraz precyzyjniej i oferuje odbiorcom bardzo spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Jego zdolności semantyczne nieustannie rosną, ponadto posiada on zdolność właściwego odczytu kontekstu informacji. To wszystko sprawia, że podczas optymalizacji nie jest konieczne sztywne trzymanie się konkretnych słów i pisanie zgodnie z szablonem.
Istnieją też inne wyszukiwarki w Internecie
W Internecie Google nie jest jedyną wyszukiwarką. Jeżeli więc chcemy, by treści udostępniane też w innych wyszukiwarkach były jak najlepiej zauważalne w sieci, trzeba je zoptymalizować również pod katem uogólnionych norm SEO, jakie obowiązują dla Google.
AdWords
Komercyjne odpowiedzi na zapytania wprowadzone w wyszukiwarce również oddziałują na udoskonalenie widoczności danej działalności w wynikach. Aktualnie wyszukiwarka prezentuje na witrynie wyników na początku i końcu max. po cztery reklamy. Są one określone jako reklama, jednak pod kątem wizualnym szczególnie nie odbiegają od organicznych odpowiedzi. Dobrze obmyślona koncepcja w tym obrębie to szansa na udoskonalenie swojej pozycji w wyszukiwarce.
Pierwsza pozycja nie zawsze oznacza sukces sprzedażowy
Poszczególne fraz kluczowe, pomimo tego, że wytwarzają spory ruch, w małej mierze oddziałują na polepszenie wskaźnika konwersji. Trzeba mieć to na uwadze podczas optymalizacji. Obecnie wybór słów jest dość trudnym elementem SEO. Zbiór takich słów musi stanowić wypadkową skuteczności. W tym obrębie właściwą taktyką jest wykonywanie konkretnych bloków tematycznych w tekstach, w zamian za łatwe, przypadkowe wprowadzanie fraz kluczowych.