17 września 2019
SEO vs PPC – czy to się łączy?

Wszelkie procesy, które zalicza się do marketingu w wyszukiwarkach określa się jako SEO oraz PPC. Zamierzeniem każdego z nich jest sprawienie, by dostęp odbiorców do naszej witryny był prostszy, a przez to, by zwiększyła się sprzedaż i ilość otrzymanych leadów. Czy oba procesy warto połączyć? O tym w dzisiejszym wpisie.
Kiedy planujemy koncepcje marketingu w wyszukiwarce rozmyślamy, na które procesy warto postawić albo od jakich rozpocząć działanie. Często ludzie twierdzą, że każdy z tych sposobów reklamy ulega kanibalizacji albo że jeden wystarczy, jednak każda styczność z marką umożliwia zdobycie nowego odbiorcy. SEO oraz PPC cechują się odmiennym charakterem i wiele ich różni, jednak jeśli zostaną one właściwie połączone, z pewnością będą się korzystnie dopełniać.

Na który proces postawić?
Procesy PPC w sieci wyszukiwarki od razu przynoszą korzyści, umożliwiają silne rywalizowanie na samym starcie z osobami dominującymi w branży i nie straszne im nowości w algorytmie wyszukiwarki. Z kolei procesy SEO pozwalają osiągnąć długotrwałe korzyści, ale na skutki w formie ukazania się na wysokich pozycjach w darmowym rankingu wyszukiwarki należy czekać od 3 miesięcy do roku – jest to zależne od słów kluczowych, jakie stosuje konkurencja.
Właściwe ich połączenie i praca profesjonalistów umożliwia pozyskanie korzystniejszych skutków. W związku z tym najkorzystniej powierzyć te procesy fachowcom, gwarantującym obsługę na wysokim poziomie. Kiedy postawimy na połączenie obu procesów, można uzyskać ich korzystniejszą optymalizację. W jaki sposób zaplanować koncepcję marketingu w wyszukiwarce i jak dojść do jak najkorzystniejszych efektów?

Optymalizowanie witryn finalnych
Optymalizowanie witryn, na jakie ustawiamy przekierowania reklam, zgodnie z wskazówkami fachowców SEO, umożliwia udoskonalenie wyniku jakości w Google Ads. Na skutek tego algorytm potraktuje reklamę jako odpowiednią w stosunku do witryny finalnej i zamiarów odbiorcy. Udoskonalenie wyniku jakości odzwierciedla się w redukcji kosztu za kliknięcie i częstszej aktywności w sferze aukcji.

Wspieranie ruchu za pomocą płatnych działań
Kiedy niewłaściwie zostanie przeprowadzona migracja domeny, aktualizacje algorytmu i inne procesy, jakie mogą przyczynić się do spadku w rankingu darmowych wyników, na jakiś czas utracony zostaje ruch organiczny. Podwyższenie stawek CPC albo uaktywnienie innych działań promocyjnych umożliwi nadrobienie zmniejszonego ruchu z darmowego kanału.

Procesy na jednakowych albo odrębnych słowach
Możliwe jest wykorzystanie różnorodnych metod łączenia działań PPC oraz SEO. Można np. w jednakowym czasie prowadzić procesy dla słów, które są najważniejsze dla konkretnej działalności i w pełni konwertujące, dzięki czemu zwiększy się szansa kliknięć w link i pozyska się zadowalający ruch w obrębie serwisu. Plusem płynącym z maksymalnego zwiększenia widzialności w SERP jest również wywołanie większej świadomości i powszechności marki.
Następnym sposobem jest podział słów, na jakie prowadzone są czynności albo powiększenie zawartości w wybranym źródle.

Wzmocnienie procesów, za które trzeba zapłacić
W procesach promocyjnych można skoncentrować się na dowolnych zagadnieniach, jakie nie cieszą się jeszcze zadowalającymi pozycjami w darmowych wynikach wyszukiwarki, albo gdzie pozycjonowanie z jakiś względów nie skutkuje zamierzonymi rezultatami. Należy jednak mieć świadomość tego, że w reklamach trzeba zwrócić uwagę na słowa, które mają specyfikację długiego ogona.
Słowa bardziej ogólne są w stanie zużyć znaczną część finansów w Google Ads w niedługim okresie, a to nie będzie skuteczne. Ponadto do zadań fachowców PPC powinno należeć reklamowanie niedługich ofert i promocji, a także ukazywanie się na słowa brandowe konkurencyjnych firm.

Wzmocnienie procesów darmowych
W systemie Google Ads postawione są bariery w wybranych sferach działania. Mamy na myśli np. działkę alkoholową. Jeśli chodzi o słowa zabronione w reklamach, trzeba skoncentrować się na procesach SEO.
Następną kwestią, na jakiej powinien skupić się fachowiec SEO, są słowa, jakim przypisuje się wysokie stawki za kliknięcie oraz świadczenie dla nich działań promocyjnych wiąże się z przeznaczeniem na ten cel sporych środków finansowych. Nie można jednak zapominać, że słowa te są także silnie konkurencyjne w SEO i pozyskanie wysokich miejsc w rankingu będzie czasochłonne.

Wymiana informacji analitycznych
Kluczem do skutecznej mieszanki SEO oraz PPC jest wspólne działanie fachowców i wymiana informacji z efektywności wykonywanych procesów.

Akcja promocyjna w Google Ads wsparciem dla SEO PR
Następnym detalem integrowania obu procesów jest np. wsparcie promocją czynności SEO PR. Zastosowanie reklam miałoby w zamiarze obniżyć pozycję podstron, jakie wzbogacone są w niewygodne materiały, albo artykuły ze złymi ocenami odnośnie działalności. Pod tego typu reklamę możliwe jest stworzenie spersonalizowanej podstrony z opiniami odbiorców.

SEO i PPC – czy to opłacalna mieszanka?
Właściwa mieszanka obu procesów wiąże się z wieloma zaletami, m.in. ze zwiększeniem efektywności każdej akcji promocyjnej. Gwarantuje także lepszą ekspozycję witryny w SERP, przez co odbiorcy mogą bardziej ufać marce. Kluczem połączenia tych procesów jest użycie informacji z każdego z tych źródeł, dzięki czemu będzie można uzyskać przewagę nad konkurencją.

Call Now Button